Badanie: Co przyciąga młodych? Pokolenie Z o pracy w sektorze komunikacji marketingowej


Komunikacja marketingowa tak, jak wiele innych sektorów zmaga się w obecnym czasie z coraz większymi niedoborami pracowników. Dobra sytuacja na rynku pracy oraz spadająca liczba studentów i absolwentów uczelni sprawiają, że konkurencja o młodych zawodników się zaostrza. Apetytu pracodawców na młode talenty, podgrzewanego dynamicznym rozwojem marketingu internetowego, nie osłabia nawet automatyzacja coraz większej ilości procesów. Jednocześnie, to właśnie automatyzacja oraz rewolucja analityczna sprawiają, że w marketingu coraz większą rolę grają kompetencje związane z IT.

W tym kontekście zasadne jest sprawdzenie, jak marketing widzą ludzie młodzi, którzy mogą dołączyć do grona pracowników sektora. Czy marketing jest dla nich atrakcyjnym miejscem pracy? Jakie aspekty pracy liczą się dla nich najbardziej? Jak według nich kształtują się zarobki w branży na tle innych sektorów?

Odpowiedzi na te pytania pozwolą rzucić nieco światła na perspektywy marketingu w rywalizowaniu z innymi branżami o młode talenty. Posłużą też ocenie tego, o ile już obserwowany w marketingu niedobór talentów będzie jeszcze się pogłębiał. Inicjatywa może również rozpocząć dyskusję w gronie organizacji i podmiotów branżowych na temat działań, które środowisko mogłoby podjąć w celu zwiększenia atrakcyjności sektora wśród ludzi młodych.

Kwestionariusz badania 


Źródło: PARP 

badaniebiznesmarketingPARP Grupa PFRsticky