...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

„Cel był jasny. Zbudować największą i najlepszą bazę danych o rynku biurowym w Polsce”. Tomasz Ogrodzki, REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz_Ogrodzki

Od projektu bazy nieruchomości w wieku 12 lat do największego banku danych o nieruchomościach komercyjnych w Europie Centralnej. Jak wyglądały początki REDD Group? Co było momentem przełomowym w firmie Tomasza Ogrodzkiego? Przeczytaj pierwszą część historii laureata 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania projektu Tomasza?

Kiedy rozwijał z sukcesem pierwszą firmę, skończył też psychologię ekonomiczną i zaczął interesować się danymi. Zresztą dość boleśnie przekonał się o tym, że nieruchomości potrzebują danych.

Wspólnie z zespołem zbudowaliśmy pierwszy w Polsce system CRM dla nieruchomości komercyjnych, który okazał się bezużyteczny, bo użytkownicy nie mieli danych, na których mogliby w nim pracować. To był drugi paradoks, a patrzenie z wysokiej perspektywy na nieruchomości bardzo pomogło mi w tamtym trudnym czasie – tłumaczy. W czym pomogło?

Pomogło mi to zobaczyć, jak firmy podejmują decyzje. Bez danych, co jest niezwykle głupim podejściem. Zrozumiałem, że mając tylko fragmentaryczne informacje, nawet gdy są interpretowane przez najlepszych analityków rynkowych, albo będziesz mieć szczęście, albo przegrasz. To jest niebywale nieodpowiedzialne podejście do tak wielkiego biznesu – mówi wprost. W jego ocenie w najbliższym czasie będzie coraz trudniej, bo czas przyspiesza, a to zła wiadomość dla nieruchomości.

Tutaj pojawia się REDD. Po kilkudziesięciu spotkaniach biznesowych z prezentacją CRM i usłyszeniu kilkudziesięciu uwag, że „system jest świetny, ale bez danych niepotrzebny”, zespół Tomasza zaczął budować platformę REDD. Cel był jasny. Zbudować największą i najlepszą bazę danych o rynku biurowym w Polsce. Dziś REDD ma miliardy danych i obejmuje niemal wszystkie budynki biurowe w Polsce.

To system, bez którego żadna firma nie jest w stanie odpowiedzialnie prowadzić swojego biznesu.

Jak wyglądały początki Twojej działalności? Co było dla Ciebie najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Twoja firma?

Najważniejsze podczas pierwszych kroków? Postawiliśmy sobie cel i nadal jest on dla nas najważniejszy. Jesteśmy z REDD, żeby wyeliminować te złe decyzje. Dlaczego mi na tym zależy? Bo mają one negatywne konsekwencje. Jeden problem to negatywny wpływ na planetę i klimat. Druga sprawa, bardziej przyziemna, to po prostu, ogromne pieniądze, które inwestowane są nieoptymalnie.

Co było momentem przełomowym w Twoim biznesie i co się z tym wiązało?

Marzec 2020. Na dzień przed wprowadzeniem lockdownu zorganizowaliśmy spotkanie z ludźmi z rynku, zaprosiliśmy ich na prezentacje REDD 2.0. Liczba osób zainteresowanych naszym produktem zaskoczyła nas wszystkich bardzo pozytywnie. Okres po spotkaniu miał być przeznaczony na intensywne wdrażanie i komunikowanie zmian.

Przyszedł jednak lockdown. Musieliśmy natychmiast wprowadzić nowe zasady pracy czy nowe rozwiązania na platformie. Wprowadziliśmy nowe wskaźniki do naszej oferty, zaczęliśmy jako jedyni w Polsce, na bieżąco, w czasie rzeczywistym obserwować zmiany na rynku biurowym, zachowania Najemców, właścicieli budynków czy deweloperów. Zmusiła nas do tego sytuacja. Dziś jako jedyni w Polsce dysponujemy informacjami o tym, jak pandemia zmieniała rynek biurowy z dnia na dzień.

Globalnie dla firmy ten niezwykle intensywny czas pozwolił nam uwierzyć, że REDD i nasz potencjał jest praktycznie nieograniczony.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF