“Chcemy zachęcić wszystkich do samodzielnego usuwania usterek i dbania o sprzęt oraz pokazać, że naprawy wcale nie muszą być trudne”. Monika Pobrotyń. North.pl [Ludzie 50tki]


Jakie były okoliczności powstania Twojego projektu?

Z początku nasza inicjatywa nazywała się RepairChallenge. Miało to być wyzwanie rzucone naszym klientom, żeby pokazali, jak naprawiają własne sprzęty domowe. Później przeobraziliśmy ten challenge w większy ruch o nazwie „Naprawiaj, nie wyrzucaj” zgodny z naszą strategią i misją firmy. Nie jest to jednorazowa inicjatywa, lecz stała promocja domowych napraw, dawanie drugiego życia pralkom, zmywarkom, lodówkom i co najważniejsze – pokazanie wpływu na środowisko wokół nas. Chcemy zachęcić wszystkich do samodzielnego usuwania usterek i dbania o sprzęt oraz pokazać, że naprawy wcale nie muszą być trudne. Do większości nie potrzeba żadnych narzędzi oraz specjalistycznych instrukcji.

Jak wyglądały początki Twojej działalności? Co było dla Ciebie najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Twoja firma?

Początki działalności sięgają roku 2006 i naprawdę zaczynaliśmy od przysłowiowego zera. Nie było struktur w firmie, biura, narzędzi, dosłownie kilka osób, ale za to dużo chęci i zapału. Pierwszy sprzedany kondensator za 11 groszy był dla nas sukcesem. Później już wszystko poszło lawinowo. Zwiększała się liczba telefonów od klientów oraz sprzedaż na platformie Allegro. Dlatego niebawem uruchomiliśmy własny sklep internetowy oparty na autorskim silniku.

Co było momentem przełomowym w Twoim biznesie i co się z tym wiązało?

Momentem przełomowym dla naszej firmy był rebranding w 2019 roku i wyjście z „bańki” firmy tylko sprzedającej. Nowa identyfikacja wizualna, spójna strategia marketingowa oraz dotarcie do nowych kanałów dystrybucji – bardziej otworzyło nasz biznes. Staliśmy się jeszcze bardziej widoczni w sieci i offline. Zdaliśmy sobie sprawę, że od początku kultywujemy tren „naprawiaj, nie wyrzucaj”, który zaczyna nas doganiać. Nasze ekologiczne inicjatywy zostały zauważone i docenione przez wiele firm. Tym sposobem mogliśmy podjąć ciekawe współprace z innymi biznesami i wymieniać się wspólnie doświadczeniem.
Osobiście przełomem było podjęcie decyzji o przeprowadzce z Warszawy do Koszalina, wcześniej walczyliśmy z dylematami jak to ogarnąć, przy dwójce małych dzieci, czy pracować w Koszalinie, czy przenieść się do Warszawy, a może ogarniać wszytko zdalnie… Finalnie przeprowadzka do Koszalina dała spokojny rozwój firmy i….dwa psy oraz trzecie Bejbi:):)


Monika Pobrotyń – wykształcenia politolog, z zamiłowania HRowiec, a po latach wspaniałego rozwoju i nabierania doświadczenia – Współwłaściciel sklepu internetowego North.pl, specjalizującego się w sprzedaży części zamiennych RTV/AGD, lidera branży w Polsce.

Jak na Dziewczynę z Ursusa przystało, doświadczenie zawodowe zdobywałam już jako 15-latka. Swoją karierę “na poważnie” rozpoczęłam w firmie z branży IT, z którą miałam przyjemność dorastać, rozwijać się i zdobywać kolejne szczyty, głównie w obszarze Human Resources, rekrutacji i organizacji pracy.

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowałam na wydziale Stosunków Międzynarodowych i Politologii. Specjalizuję się m.in. zarządzaniu zasobami ludzkimi, employer brandingu i rozwiązaniach organizacyjnych ułatwiających działanie biznesu. Uwielbiam pracę z ludźmi, wspieranie ich pracy, wyzwań i sukcesów. Moim obecnym wyzwaniem jest pokazanie za pomocą North.pl, że rynek części rtv i agd to też fajna sprawa:):):)

North.pl działa na polskim rynku nieprzerwanie od 14 lat i jest liderem w branży RTV/AGD w Polsce. Od początku istnienia kultywujemy postawę #naprawiajniewyrzucaj, wspieramy środowisko i postawę EKO.

Zachęcamy do dbania o sprzęty, stanowiące część naszego domu.

Prywatnie “Matka Polka” gromady dzieci i małego stadka psów:)

Ludzie 50tkiMonika Pobrotyńnorth.pl