...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Co to jest lead magnet i dlaczego warto go wykorzystywać w kampaniach generujących leady?

Co to jest lead magnet i dlaczego warto go wykorzystywać w kampaniach generujących leady

Leady to pozyskane zgodnie z prawem dane kontaktowe (zwykle adresy e-mail) osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Pozyskując dużą liczbę leadów gorących możesz zwiększyć poziom swojej sprzedaży. W kampaniach lead generation wykorzystywane są takie rozwiązania, jak działania SEO, kampanie PPC, social media czy e-mail marketing. Generowanie leadów często może być skuteczniejsze, jeśli zastosujesz odpowiednio dobrany lead magnet. Dalej wyjaśniamy co warto wiedzieć na ten temat!

Leady to pozyskane zgodnie z prawem dane kontaktowe (zwykle adresy e-mail) osób, które są zainteresowane Twoją ofertą. Pozyskując dużą liczbę leadów gorących możesz zwiększyć poziom swojej sprzedaży. W kampaniach lead generation wykorzystywane są takie rozwiązania, jak działania SEO, kampanie PPC, social media czy e-mail marketing. Generowanie leadów często może być skuteczniejsze, jeśli zastosujesz odpowiednio dobrany lead magnet. Dalej wyjaśniamy co warto wiedzieć na ten temat!

Czym jest lead magnet?

 

Lead magnet, czyli magnes na leady, to bezpłatny bonus/dodatek, który dany użytkownik otrzymuje w zamian za pozostawienie wymaganych danych do kontaktu. Lead magnet musi być więc wystarczająco atrakcyjny dla Twojego potencjalnego klienta – tylko ciekawa propozycja może okazać się wystarczającym motywatorem do podjęcia działania. Właśnie dlatego, jako magnes na leady, wykorzystuj wyłącznie dopracowane, interesujące i przede wszystkim – przydatne z punktu widzenia potencjalnego kontaktu materiały.

W charakterze lead magnetu mogą sprawdzić się tematyczne e-booki, case study, kursy, poradniki, materiały przeznaczone do wydrukowania, na przykład, checklisty czy zniżki na konkretne produkty. Pamiętaj, że jeśli nie masz czasu lub zasobów wiedzy niezbędnych do przygotowania pracochłonnych, bardzo merytorycznych materiałów, dobrze jest wybrać prostszą formę magnesu na leady.

Dlaczego? Załóżmy, że podejmiesz się przygotowania bardzo skomplikowanej analizy, ale ostatecznie z różnych względów, treść nie będzie tak specjalistyczna, jak oczekiwali tego odbiorcy. Wówczas niepotrzebnie ich rozczarujesz, co może wpłynąć na stosunek konsumentów do Twojej marki. Użytkownik, który liczył na wysokiej jakości materiał, po otrzymaniu lead magnetu pobieżnie poruszającego określony temat, może pomyśleć, że nie dysponujesz niezbędną wiedzą.

 

Dlaczego lead magnet to często konieczność?

 

Załóżmy, że chcesz pozyskać zapisy na swój newsletter. Dlaczego właściwie użytkownicy mieliby wykonać pożądaną z Twojej strony akcję i podzielić się swoim adresem e-mail całkowicie za darmo, skoro dla każdej firmy to dzisiaj bardzo cenna informacja? Na pewno Ciebie również niejednokrotnie bombardowały podobne komunikaty. Zastanów się, ile razy rzeczywiście dokonałaś(eś) zapisu? Współcześni konsumenci o wiele rozsądniej pochodzą do kwestii danych, którymi dzielą się w Internecie. W przeciwnym wypadku ryzykują, że ich skrzynkę mailową zaleje morze nieprzydatnych maili.

Lead magnet pozwoli zachęcić odbiorców do podzielenia się danymi kontaktowymi, ale pamiętaj, że jakość oferowanych w zamian materiałów powinna mieć dla Ciebie priorytetowe znaczenie. Przygotowując lead magnet postaraj się w miarę możliwości skonkretyzować potrzeby i problemy użytkowników – na tej podstawie przygotujesz angażujące treści. Wybierz tematykę, w której rzeczywiście jesteś ekspertką(em) i w związku z tym możesz podzielić się specjalistyczną wiedzą.

Co więcej, Twoje materiały powinny być również podane w estetycznej formie. Oznacza to, że liczy się nie tylko treść, ale także strona wizualna. Im bardziej czytelnie i atrakcyjnie przygotujesz lead magnet, tym wartościowszy będzie on w oczach odbiorcy.

Lead magnet możesz umieścić na landing page’u za pomocą którego zamierzasz zbierać leady, ale zwróć uwagę na to, żeby jasno poinformować użytkownika, co musi zrobić w celu otrzymania darmowego bonusa i co tym bonusem właściwie będzie.


Źródło: landingi.com

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF