...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czego dowiedzieliśmy się ze śniadania ekspertów?

Śniadanie Ekspertów

Dokładnie tydzień temu (29 marca) odbyło się śniadanie ekspertów w FOOD TOWN. Głównym tematem podjętym na wydarzeniu była komunikacja ze światem gamingowym. Do jakich wniosków doszła społeczność 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie?

Warto w Gaming!

Czy Gaming Decoded? Z perspektywy marketera na pewno tak. Co ustaliliśmy na pewno to, że warto komunikować do grupy związanej z grami wideo, ponieważ jest to w zasadzie dotarcie do niemal całego pokolenia Z i Alfa gdzie poza 90% reprezentantów ma styczność z graniem w gry. Eksperci (choć jak skromnie mówią o sobie — specjaliści) wskazują, że proces uruchomienia takiej komunikacji wiąże się z koniecznością dogłębnego poznania branży i specyfiki grupy docelowej.

Gaming to różnorodność.

W ramach określenia Gaming istnieje wiele rodzajów gier, które określają zarówno demografię jak i sentyment społeczności wokół nich skupionych. Dodatkowo marka rozpoczynająca przygodę z komunikacją do społeczności gamerów musi mieć na uwadze ogromne rozproszenie twórców i kanałów komunikacji.

E-sport wart uwagi.

Warty uwagi jest esport, który charakteryzuje się dużą dojrzałością produktową. Można tu wybierać pomiędzy turniejami, całymi profesjonalnymi ligami, wydarzeniami lub aktywacjami półprofesjonalnymi czy drużynami esportowymi zwanymi organizacjami esportowymi, z których te największe i najdojrzalsze mają własne grupy influencerów.

Bierz doradców z kompetencjami.

Wszyscy również zgodnie potwierdzili konieczność wykorzystywania kompetencji agencyjnych, które są doskonałym łącznikiem pomiędzy twórcami i kanałami dystrybucji treści a marką.
Komunikacja to nie wszystko. Nie wystarczy umieć dobrze komunikować. Warto mieć spersonalizowany produkt lub przynajmniej jego wersję dedykowaną tej grupie.

Podsumowując — warto, ale z głową.
Kluczowe będzie bezpieczne nawigowanie, dlatego poza agencją warto mieć doradców lub kompetencje w zespole, dzięki którym nie dojdzie do nieporozumień, a cele zostaną zrealizowane.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF