...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czy to jest przyjaźń, czy kochanie? Konferencja „Dobra Marka NGO” o sensie budowania wizerunku w 3. sektorze [BRIEF PATRONUJE]

Dobra Marka NGO

To już ostatni moment, by dołączyć do grona uczestników konferencji “DOBRA MARKA NGO. CZAS DZIAŁAĆ!”. Motywem przewodnim jest budowanie wizerunku przez organizacje pozarządowe i jego znaczenie w zdobywaniu finansowania poza grantami publicznymi. O tym jak powinno to wyglądać i z czym to się wiąże, opowiedzą przedstawiciele ogólnopolskich fundacji oraz korporacji biznesowych. Konferencja odbędzie się 9 grudnia w godzinach 10:00-17:00 w Hotelu Mercure Gdańsk Stare Miasto oraz w przestrzeni online dzięki live streamingowi. Program został tak skonstruowany, by był przede wszystkim wymianą doświadczeń i przykładów dobrych marek w różnych sektorach.

Cieszymy się, że w roli prelegentów wystąpią przedstawiciele silnych marek, nie tylko trójmiejskich, ale także ogólnopolskich. Celem tej konferencji jest zwiększenie przekonania, iż tożsamość organizacji jest silnie związana z jej wizerunkiem, czyli właśnie marką. Trzeci sektor coraz częściej jest kluczowym partnerem dla biznesu, z uwagi na chęć prowadzenia działań CSRowych przez tych ostatnich. Dlatego NGO muszą nauczyć się myśleć w kategorii profesjonalnej prezentacji swoich działań i poznać język korzyści, którym mówi biznes. I nie może tego robić przypadkowo, z doskoku, tylko mieć na to pomysł i plan. Powinny świadomie pracować nad swoją marką. 

Marta Kosińska, kierowniczka Kreatywnego Działu PR, Fundacji RC

Przykłady udanych związków

Konferencja składa się z trzech bloków. Pierwszy dotyczy budowania marki z poziomu wewnętrznej tożsamości organizacji, czyli sposobów planowania komunikacji poprzez własne działania, angażowanie pracowników oraz właściwe wyznaczanie celu promocji. W tym panelu wystąpią eksperci i ekspertki takich marek jak: State Street Bank Polska (Katarzyna Mendelson-Maciejak), Komunikujmy.pl (Magdalena Skorupka-Kaczmarek) oraz Porozmawiajmyomarce.pl ( Łukasz Murawski).

Po przerwie networkingowej rozpocznie się drugi blok konferencji skupiony na mechanizmach wyjścia z promocją na zewnątrz organizacji. Do przedstawienia swoich doświadczeń zaproszono przedstawicielki i przedstawicieli: Fundacji DKMS, Fundacji Marka Kamińskiego, Fundacji Rak’n’Roll. Wygraj Życie! oraz Fundacji Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.

Trzeci blok to swobodna rozmowa w formule “talk-show” o współpracy międzysektorowej wynikającej z dobrych praktyk, o sposobach na łączenie inicjatyw biznesu i 3. sektora oraz o znaczeniu dobrej komunikacji. Na fotelach na scenie do dyskusji zasiądą Ewa Liegman z Hospicjum Pomorze Dzieciom, Monika Brzozowska z Torus oraz Karolina Janik z Personal PR. Moderatorem będzie Ireneusz Osiński z Fundacji na Rzecz Rozwoju Talentów.

Przepisy na dobre relacje

Dodatkowo uczestnikom zaproponowano także możliwość udziału w bezpłatnych warsztatach, dzięki którym będą mogli rozwinąć swoje kompetencje komunikacyjne w obszarze media i public relations oraz komponowania treści.

  • „Rozgłos doda Ci skrzydeł” – Co i jak robić, by w mediach było głośno o działaniach naszej NGO? – Agnieszka Zielonka, Fundacja DKMS
  • „Mów mniej, będziesz wielki” – Efektywna komunikacja NGO – Łukasz Murawski, Porozmawiajmyomarce.pl
  • „A łyżka na to: niemożliwe!” – Jak czarować słowem, by nie lać wody i przekazać esencję tego, co chcemy. – Magdalena Jabłońska, Fundacja RC

Przyjaźń czy kochanie?

Budowanie dobrej marki organizacji to praca nad udanym związkiem z otoczeniem oraz tworzenie trwałych i szczerych relacji. Posiadanie rozpoznawalnej marki otwiera drzwi do zaprzyjaźniania się z sektorem biznesowym i nawiązywanie korzystnej współpracy.

Dziś nie można już liczyć na to, że tylko czyny przemówią za 3.sektorem. Liczy się pokazywanie tych czynów i mówienie o nich. Bez zaplanowanej komunikacji i pomysłu na swoją organizację możemy stracić kilka okazji na współpracę z poważnym darczyńcą lub sponsorem. Budowanie dobrej marki NGO to dążenia do rozkochania w sobie otoczenia.

Marta Kosińska

Jak wziąć udział w konferencji?

Szczegółowy program konferencji jest dostępny w wydarzeniu na Facebooku oraz na stronie https://fundacjarc.org.pl/konferencja-dobra-marka-ngo-czas-dzialac/. Tam również znajdują się prezentacje panelistów.

Zapisy odbywają się poprzez rejestrację https://evenea.pl/pl/wydarzenie/dobramarkango.
Konferencja jest przeznaczona dla przedstawicieli organizacji pozarządowych, ale organizatorzy zapraszają także przedstawicieli środowisk biznesowych zainteresowanych przykładami nawiązywania współpracy CSR oraz networkingiem z 3 sektorem.

Konferencja jest częścią projektu “Żelazne Fundamenty. Szansa na niezależność III sektora” realizowanego przez Fundację RC. Dofinansowano w ramach Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 przekazanym przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego.

Wydarzenie jest realizowane w ramach projektu „Pozarządowy survival- jak przetrwać (i się rozwijać) w pozarządowym świecie” – system wspierania 3 sektora w województwie Pomorskim przez Pomorską Sieć COP. Dofinansowano z budżetu samorządu województwa pomorskiego.

Współorganizatorem konferencji jest Pomorska Sieć COP. Patronat Medialny nad konferencją objęli: NGO.PL, Porozmawiajmyomarce.pl, Marketer+ oraz Brief.pl. Partnerami Konferencji są: Hotel Mercure Stare Miasto, Pracodawcy Pomorza, Brand24.pl.


Źródło: Fundacja RC 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF