Esportowe inwestycje w marcu. Ponad 200 milionów dolarów kapitału dla ekosystemu esportu

Oprócz kilku znaczących inwestycji, w tym rund finansowania za ponad 50 mln USD Overwolfa i 40 mln rund Envy Gaming z serii C, kilku transakcji w ramach oferty prywatnej firm esportowych notowanych na Toronto Stock Exchange Venture Exchange oraz wielu inwestycji początkowych, które w ciągu miesiąca zostały sfinalizowane. Super League Gaming jest w trakcie nabywania platformy technologicznej transmisji na żywo Mobcrush za kwotę transakcji, która prawdopodobnie przekroczy 60 mln USD, a Microsoft prowadzi rozmowy, aby nabyć platformę do czatu głosowego i społecznościowego Discord za ponad 10 miliardów dolarów. Nie wszystkie warunki finansowe  zostały ujawnione dla wszystkich transakcji wyróżnionych w tym artykule. 

Overwolf zbiera ponad 50 milionów dolarów dofinansowania

Platforma do projektowania aplikacji oraz gier Overwolf zebrała rundę finansowania Serii C o wartości 52,5 mln USD, której współprowadzą Griffin Gaming Partners i Insight Partners, przy udziale innych inwestorów, w tym Ubisoft, Warner Music Group, inwestorka Immortals Gaming Club – Meg Whitman, współzałożyciel Gen.G Kevin Chou i obecni inwestorzy Marker, Intel Capital i Liberty Media.

Firma Overwolf z Tel Awiwu ujawniła, że zamierza wykorzystać te fundusze, aby „zwiększyć siłę ognia przeznaczoną na tworzenie usług dla twórców oraz stworzyć więcej możliwości i pojazdów do inwestowania w społeczność twórców gier i we współpracy z nimi”.

Envy Gaming zabezpiecza fundusze od publicznej telewizji telewizyjnej

Organizacja esportowa z siedzibą w Dallas, Envy Gaming, zebrała rundę inwestycyjną Serii C o wartości 40 milionów dolarów, prowadzoną przez firmę nadawczą Gray Television, notowaną na amerykańskiej giełdzie nowojorskiej (NYSE). Jako główny inwestor, Gray Television przeznaczył 28,5 mln USD.

Gray Television dołącza do grupy właścicielskiej Envy Gaming, w skład której wchodzą były zawodowy gracz Call of Duty i założyciel Envy Gaming Mike Rufail, muzyk Austin Richard „Post Malone” Post, właściciel mniejszości Texas Rangers Ken Hersh oraz kilka rodzin z Teksasu i inwestorów krajowych.

Deweloper PUBG inwestuje w Nodwin Gaming z Indian Esports

Nodwin Gaming, firma zajmująca się esportem i grami w Indiach, zabezpieczyła inwestycję 22,5 mln USD (1,64 mld INR) od południowokoreańskiego dewelopera i wydawcy gier Krafton Inc., który jest najbardziej znany jako właściciel i wydawca PUBG i PUBG Mobile.

Inwestycja zostanie wykorzystana w celu zwiększenia skali w regionach, w których ma już przyczółek, i rozszerzenia się poza te granice. Regiony te obejmują Azję Południową, Afrykę i Bliski Wschód (z naciskiem na dalszą pracę z Dubaju). Będzie również wykorzystywać fundusze do dalszego budowania infrastruktury i wprowadzania ulepszeń w swojej dotychczasowej działalności oraz wspierania talentów.

Poza zwiększeniem zasięgu w regionach, w których jest już obecna, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Nodwin, Akshat Rathee, powiedział The Esports Observer, że ta inwestycja pozwoli firmie rozważyć stworzenie modeli franczyzowych i stworzenie e-sportu wokół „prawdziwego sportu ”, Takie jak krykiet i piłka nożna w Indiach i innych regionach, w których sport jest bardzo popularny.

Finansowanie dla nowych firm game development

Theorycraft Games, nowa firma tworząca gry założona przez weteranów Riot Games, Bungie, Blizzard i Valve Software, zebrała 37,5 miliona dolarów w rundzie finansowania Serii A prowadzonej przez NetEase. Theorycraft wykorzysta nowy kapitał w rekrutacji, aby zapełnić zespół pracujący nad „grą (PvP) kierowaną przez społeczność, dostępną na wielu platformach”.

Frost Giant Studios zapewniło sobie rundę inwestycyjną o wartości 5 milionów dolarów na dalsze rozwijanie niezależnej gry strategicznej czasu rzeczywistego (RTS). W inwestycji udział wzięli koreański fundusz venture capital Kona Venture Partners, a także Global Founders Capital, współzałożyciel RXBAR Jared Smith i przedsiębiorca zaplecza gier Eden Chen.

Przejęcia game deweloperów

Motorsport Games, deweloper gier wyścigowych, wydawcy i dostawca ekosystemu esportowego, notowany na giełdzie Nasdaq, w pełni przejął Studio397, dewelopera rFactor 2, od Luminis International za 16 milionów dolarów. Oczekuje się, że Studio397 z siedzibą w Holandii zachowa swoją nazwę, markę oraz istniejący zespół ds. Rozwoju i zarządzania po zakończeniu przejęcia. Ponadto Motorsport Games planuje wykorzystać swoje zasoby i wiedzę, aby ulepszyć rFactor 2, między innymi poprzez użycie silnika Unreal Engine firmy Epic Games i nakładanie warstw na dodatkowe komponenty, które Motorsport Games opracowało w ciągu ostatnich dwóch lat.

ByteDance, właściciel aplikacji TikTok i Douyin, przejął Szanghajskiego dewelopera i wydawcę gier Moonton poprzez swoją spółkę zależną NUVERSE zajmującą się grami. Firma, która jest najbardziej znana ze swojej mobilnej gry online dla wielu graczy (MOBA) Mobile Legends, pozostanie niezależnym deweloperem, wykorzystując zasoby ByteDance do ekspansji zagranicznej.

Epic Games, producent Fortnite i Unreal Engine, przejął Tonic Games Group, twórców popularnej gry imprezowej Battle Royale, Fall Guys: Ultimate Knockout. Tonic Games dołącza do innych studiów należących w całości do Epic, w tym Psyonix, dewelopera Rocket League, Chair Entertainment i People Can Fly.

Prywatne inwestycje

Notowany na giełdzie Toronto Stock Exchange (TSXV) Engine Media Holdings zamknął prywatną ofertę na 15 mln USD. Engine Media jest właścicielem kilku zasobów esportowych, gier i wiadomości, w tym platformy do analizy dystrybucji wideo o grach Stream Hatchet, dewelopera gier wyścigowych Eden Games oraz platformy turniejów esportowych UMG. Dyrektor generalny grupy, Louis Schwartz, ujawnił w komunikacie, że nowy kapitał zostanie wykorzystany na inwestycje w spółki zależne firmy i wykorzystanie „licznych możliwości rozwoju, które stoją przed nami”.

GameSquare Esports, notowana na kanadyjskiej giełdzie papierów wartościowych spółka matka agencji Code Red Esports, zakończyła przejęcie kanadyjskiej organizacji esportowej Reciprocity. GameSquare w pełni przejął firmę Reciprocity za kwotę około 14,44 mln CAD (11,57 mln USD).

Notowana na giełdzie Toronto Venture Exchange (TSXV) Real Luck Group, spółka macierzysta platformy zakładów esportowych Luckbox, pozyskała około 17,8 miliona dolarów CAD (14,1 miliona dolarów) w ramach prywatnej oferty. Spółka zamierza wykorzystać wpływy netto z oferty prywatnej na kapitał obrotowy i ogólne cele korporacyjne, takie jak inwestowanie w istniejący zespół i zwiększanie pozyskiwania użytkowników.


Źródło: Esportsobserver.com

Epic GamesEsportowe inwestycjefinansegame developmentoverwolfstickystudio gier