Facebook przyspiesza z Gamingiem

Start aplikacji Facebook Gaming został przyspieszony w związku z narzuconym społecznym dystansowaniem, które wymogła epidemia koronawirusa.

Do tej pory funkcje gamingowe były dostępne na Facebooku jako zakładka prowadząca do niezależnej strony. Jak mówią przedstawiciele facebooka, pełnoprawna aplikacja pozwoli jej użytkownikom skoncentrować się wyłącznie na doświadczeniach związanych z grami.

W ciągu 18 miesięcy testów aplikację zainstalowano pięć milionów razy a ponad 700 milionów osób weszło już w interakcję z produktami gamingowymi Facebooka.

Fot. Facebook Gaming

Największa platforma społecznościowa świata do tej pory przegrywała rywalizację z dominującymi graczami – Twitchem i YouTubem. Wojna o elektroniczne dusze nabiera rozpędu – Mixer Microsoftu oraz YouTube Google zainwestowały poważne środki by ściągnąć na swoje platformy najpopularniejszych zawodników-influencerów. Podczas epidemii oglądalność transmisji z gier wzrosła o ponad 10%. Rywale Facebooka nie próżnowali – w sierpniu zeszłego roku Microsoft podebrał Twitchowi Ninję – najpopularniejszego streamera a YouTube w styczniu tego roku kupił prawa do transmisji Overwatch League oraz Call of Duty.

W ramach Brief Esports wcześniej publikowaliśmy artykuł będący przeglądem statystyk platform livestreamingowych.

Przegląd platform livestream. Liderem Twitch z ponad 70% udziałem w rynku

esportsfacebookgaminglivestreamingstickystreaming