Gwiazda Monty Pythona, John Cleese uczy kreatywności w swoim niepowtarzalnym stylu [BRIEF i 50 KREATYWNYCH PATRONUJĄ]

Po pierwsze – jest krótka. To jej wielka zaleta. „Kreatywność” Johna Cleese’a nie ma absolutnie nic wspólnego z przydługimi, nudnymi, poradnikowymi tytułami, które bardziej zniechęcają, niż zachęcają do bycia kreatywnym. Po drugie, jak mówi podtytuł, jest optymistyczna. To dlatego, że Cleese twierdzi – a po lekturze książki trudno się z nim nie zgodzić – że kreatywność to coś, czego można się nauczyć (nie jest ona żadnym wrodzonym talentem nielicznych!) i że każdy w swojej dziedzinie życia zawodowej może być kreatywny.

„Kreatywność” Cleese’a to książka, w której autor nie tyle daje nam rady, ile zabiera nas w podróż po przedziwnej krainie naszej nieświadomości, pokazując, jak wspaniałym potrafi być ona narzędziem i jak wiele pomysłów, nieszablonowych rozwiązań i zaskakujących wyjść z rozmaitych życiowych sytuacji może nam podsunąć. John Cleese odwołuje się przy tym do własnego procesu twórczego, do dwóch trybów myślenia: „mózgu zająca” i „umysłu żółwia” (obie koncepcje pochodzą od Guya Claxtona), a także do eksperymentów behawioralnych, odsłaniających zagadkowe działanie ludzkiej nieświadomości.

„Kreatywność” zapada w pamięć – to dlatego, że Cleese pisze w niej o tym, co czujemy wszyscy, tyle że nie do końca sobie to uświadamiamy. Trafność jego obserwacji to klucz do otwarcia naszych umysłów na kreatywność, która dla autora oznacza – jak pisze w pierwszym zdaniu książki – „myślenie o rozmaitych zagadnieniach w zupełnie nowy sposób”. Przekonacie się, że po lekturze tej – podkreślmy raz jeszcze – krótkiej i optymistycznej książki, też zaczniecie myśleć w zupełnie nowy, o wiele bardziej kreatywny sposób.

Zamów ksiązkę: http://bit.ly/john-cleese-kreatywnosc

Książka została objęta Patronatem BRIEF oraz 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. 


Źródło: Insignis 

 

BRIEFotekaInsignisjak uczyć się kreatywnościJohn CleesekreatywnośćMonty Pythonnauka kreatywnościsticky