...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

IMM prezentuje nowy wskaźnik pomiaru efektywności komunikacji PR

IMM indeks mocy

Instytut Monitorowania Mediów wprowadził nowy wskaźnik mierzący, z jaką siłą w skali od 0 do 10 dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę. Chodzi o Indeks mocy, który zlicza najważniejsze parametry komunikatu mediowego, takie jak np. wydźwięk materiału, dotarcie, profil źródła, liczbę słów kluczowych, miejsce ich wystąpienia w tekście czy opiniotwórczość® na podstawie rocznego raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”.

Indeks mocy jest wyliczany indywidualnie pod dane hasło, a dzięki skali pomiaru od 0 do 10 wskazuje najbardziej wartościowe treści. To narzędzie, które pozwala IMM ocenić każdą publikację przez pryzmat klienta, co w praktyce oznacza, że ten sam materiał będzie oddziaływał z inną mocą na odbiorcę marki X, a z inną na tego marki Y. W estymacji jest zatem brana pod uwagę strategia komunikacji zewnętrznej danego klienta. Ponadto indeks wspomaga badanie przekazów w przekroju mediów i w czasie z możliwością analiz archiwalnych.

Wiemy, jak bardzo zależy naszym klientom na budowaniu silnej pozycji swojej marki w mediach. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z tego, jak czasochłonne może być analizowanie wartości wielu danych mediowych naraz. Dlatego postanowiliśmy ułatwić tę pracę każdemu specjaliście ds. komunikacji, który korzysta z naszego Biuletynu IMM.

Sylwia Dobkowska, PR & Marketing Manager w IMM

Autorski wskaźnik Instytutu Monitorowania Mediów stanowi kolejne już rozwiązanie skierowane do specjalistów z branży PR i marketingu. Kilka miesięcy temu IMM jako jedyny wprowadził na rynek monitoringu mediów w Polsce darmową aplikację mobilną IMMapp, która pozwala zarządzać publikacjami nie tylko z portali internetowych, ale również z social mediów, prasy, radia i telewizji. Aplikacja jest kompatybilna z system Android, iOS i HarmonyOS.


Źródło: IMM 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF