...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Innowacyjny plaster UV wraz z aplikacją pomoże nauczyć dzieci jak prawidłowo chronić skórę przed szkodliwym działaniem słońca

Jak wynika z badań, poparzenia słoneczne w dzieciństwie mogą zwiększyć ryzyko rozwoju czerniaka w dorosłym życiu nawet o 80%. Dlatego firma L’Oréal odświeżyła aplikację Mój Plaster UV (myUV Patch), tak by była ona bardziej atrakcyjna dla dzieci. Dzięki prostszemu interfejsowi i mechanizmom grywalizacji aplikacja – w połączeniu z innowacyjną technologią plastra – edukuje i angażuje dzieci w ochronę przed słońcem.

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące niskiej świadomości konsumentów na temat niebezpiecznych skutków ekspozycji na słońce, w ubiegłym roku marka La Roche-Posay (znajdująca się w portfolio Grupy L’Oréal) wprowadziła nowoczesne rozwiązania pozwalające zwiększyć świadomość konsekwencji ekspozycji słonecznej oraz nauczyć dzieci jak lepiej chronić skórę przed negatywnym działaniem promieni UV. Jak wynika z ankiet wypełnionych po testowaniu produktu, 63% osób doświadczyło mniej oparzeń, 37% częściej stosowało produkty przeciwsłoneczne do twarzy, a 31% starało się więcej przebywać w cieniu.[1]

Po sukcesie zeszłorocznej kampanii, marka rozszerza działania o mechanizmy angażujące najmłodszych. Jak się okazuje, oparzenia słoneczne w okresie dzieciństwa i dojrzewania  mogą w dużej mierze wpływać na rozwój czerniaka nawet wiele lat później. Ulegając oparzeniu słonecznemu pięć razy przed upływem 20. roku życia, zwiększamy ryzyko czerniaka nawet o 80%.[2]

Jak zwiększyć zaangażowanie w najmłodszej grupie?

W tym roku firma L’Oréal zmieniła oprogramowanie aplikacji, tak by było ono przyjazne dzieciom. Aplikacja jest bardziej przejrzysta i jeszcze łatwiejsza w użytkowaniu, a plaster UV można łatwo zeskanować. Jednak najważniejsze ze względu na zwiększenie atrakcyjności dla dzieci jest wprowadzenie mechanizmów grywalizacji.

– Przy aktualnym niebywale dynamicznym rynku aplikacji mobilnych niełatwo jest przyciągnąć uwagę użytkownika. Z jednej strony nasz produkt powinien być przydatny i w konkretny sposób ułatwiać nasze życie. Z drugiej zaś – szczególnie gdy mówimy o aplikacjach dedykowanych dzieciom – wciągać i dostarczać zabawy – mówi Alicja Stefaniak, Digital Marketing Specialist, L’Oréal Polska

Jak to działa? Wystarczy pobrać aplikację, przykleić plaster, a następnie skanować go kilka razy dziennie, o czym przypomni aplikacja. Plaster jest wodoodporny i można aplikować na niego kosmetyki i kremy z filtrem.

              

Plaster skanuje się przy pomocy aplikacji mobilnej Mój Plaster UV, która analizuje różnorodne światłoczułe punkty. Dzięki inteligentnemu algorytmowi wykorzystującemu indywidualne informacje o użytkowniku – fototyp, rodzaj skóry, lokalizacja, informacje o pogodzie – aplikacja wyświetla dwa wskaźniki: stopień zagrożenia promieniowaniem słonecznym i przyjętą dzienną dawkę słońca. Natomiast osią zabawy w aplikacji jest postać, która wchodzi w interakcje z użytkownikiem. Dzięki regularnemu skanowi plastra postać odczytuje zagrożenie i reaguje stosownie do stopnia ochrony użytkownika. Pozytywne wzorce zachowania są nagradzane, a te niekorzystne dla zdrowia uruchamiają edukacyjny quiz.

W 2017 r. marka La Roche-Posay rozda niemal milion darmowych plastrów, wspierając w ten sposób rodziców w dbaniu o bezpieczeństwo dzieci podczas wakacji. Aplikacja dostępna jest dla systemu iOS oraz Android.

Zapobieganie nowotworom skóry

Aplikacja Mój Plaster UV jest kontynuacją działań L’Oréal Polska na rzecz bezpieczeństwa skóry. Marka La Roche-Posay od 13 lat jest partnerem kampanii profilaktyki nowotworów skóry Euromelanoma organizowanej pod patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego, podczas której można bezpłatnie zbadać znamiona na skórze w gabinetach dermatologicznych w całej Polsce. W ramach Euromelanoma Day do tej pory przebadano ponad 26 487 pacjentów. Ponadto z inicjatywy marki La Roche-Posay ruszyła międzynarodowa kampania społeczna Skin Checker, której celem jest uwrażliwienie na problem raka skóry i budowanie świadomości na temat szkód, jakie może wyrządzić nieracjonalne przebywanie na słońcu. Kampania zachęca do przyglądania się swoim najbliższym w poszukiwaniu znamion na ich skórze, które mogą prowadzić do nowotworu skóry.

[1] W celu sprawdzenia skuteczności działania plastrów UV ponad sto osób wypełniło ankietę na temat zachowania na słońcu przed zastosowaniem tego podłączonego do aplikacji noszonego urządzenia lub już po jego noszeniu.

[2] Źródło: American Association for Cancer Research

::

Informacja prasowa/opracowanie: Anita Florek

Anita Florek