InVeris przenosi trening wojskowy do wirtualnej rzeczywistości

Amerykańska spółka zajmuje się strzelectwem oraz jego treningiem od blisko wieku. W tym czasie odpowiadali za stworzenie pierwszych kulochwytów pozwalających na bezpieczne strzelanie wewnątrz budynków. A od 1982 roku zaznaczają swoją obecność na rynku wojskowym zarówno w Stanach, jak i poza granicami USA. Od tego czasu wybudowali ponad piętnaście tysięcy strzelnic oraz przygotowali siedem i pół tysiąca systemów szkoleń wirtualnych.
Firma od lat zajmuje się wprowadzaniem nowych technologii do treningu taktycznego oraz strzeleckiego. Najnowszym produktem jest system SRCE (See, Rehearse, Collectively Experience). Wykorzystuje on technologię wirtualnej rzeczywistości do odgrywania scenariuszy, a następnie ich analizy. Pozwala zeskanować dowolną przestrzeń, a następnie przeistoczyć ją w plac ćwiczebny w zależności od potrzeb.

Rzeczywistość rozszerzona łączy w sobie najlepsze elementy świata wirtualnego i rzeczywistego w sposób, który jest w pełni realistyczny, płynny, oszczędny i pozwalający na przystosowanie do indywidualnych potrzeb
Teren tradycyjnych obiektów szkoleniowych może zostać przeskanowany i rozszerzony o dodatkowe elementy w celu przekształcenia go w dostępną od ręki strzelnicę, poprzez integrację elementów zewnętrznych zaledwie w kilka minut.

Al Weggeman, dyrektor generalny InVeris

W wirtualnym treningu mogą brać udział cztery osoby na raz, a system pozwala przeanalizować ich każdy ruch. Możliwe jest odtworzenie powtórki całego scenariusza, dzięki czemu trener może wskazać popełnione błędy. Dodatkowo system zapisuje takie parametry jak ruch gałek ocznych, kierunek wystrzału, celność trenującego oraz tętno i inne parametry biologiczne.

 

Jest to pierwsze tak szerokie wykorzystanie technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w szkoleniach militarnych. Może być to zwiastun zupełnie nowych systemów szkolnictwa, które zdecydowanie przyczynią się do bezpieczeństwa i skuteczności służb mundurowych na świecie.

militariastickutreningUSVR