...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak osiągnąć spektakularne wzrosty przychodów z pozycjonowania? Case study w oparciu o lidera branży galanteryjnej

pozycjonowanie wzrost przychodow

Torebki, które kochają kobiety, są zwykle praktyczne, pojemne i często też mają być uniwersalne, czyli pasować do wielu kreacji. A jak jest z SEO? Czy działania podejmowane w zakresie pozycjonowania sklepu z torbami damskimi powinny mieć podobne cechy? Absolutnie nie! Tu liczy się: unikalność, precyzja, strategia, orientacja działań na konkretny cel, a przede wszystkim efektywność (nie mylić z efektownością w przypadku torebek:)). Jak więc połączyć te dwie działalności by zyskać odczuwalny wzrost widoczności w wyszukiwarce, ruchu w sklepie i przede wszystkim wzrost konwersji sprzedażowej? Jest na to kilka sposobów, o których w dalszej części artykułu.

Torby damskie, listonoszki, teczki, aktówki – to produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem w sieci, niemniej jednak sklepów oferujących tego typu asortyment są setki, a konkurencja w branży, absolutnie nie śpi. Nie lada wyzwaniem dla agencji odpowiedzialnej za pozycjonowanie sklepu internetowego jest więc opracowanie takiej strategii, która pozwoli na wybicie się wśród wielu sklepów z podobnym asortymentem. Tam jednak, gdzie współpraca opiera się na wzajemnym zaufaniu, aktualnej wiedzy, praktyce i nieustannym dążeniu do celu, wszystko jest możliwe. Sklep, o którym mowa – Skorzana.com, rozpoczął współpracę z wybraną agencją odpowiedzialną za działania SEO, Traffic Trends, już w 2012 roku, czyli 10 lat temu. Model współpracy pomiędzy stronami, na przestrzeni tych 10 lat, sukcesywnie się zmieniał i przechodził na wyższy level, aby docelowo być tu, gdzie jest teraz.

pozycjonowanie damskie aktowki i teczki

W ramach współpracy ze sklepem zostało podjętych wiele działań optymalizacyjnych, które okazały się strzałem w dziesiątkę! Wśród nich wymienić można, np. optymalizację nagłówków h1 dopasowanych do fraz kluczowych, opracowanie unikalnych title czy meta description. Wydawałoby się, że banał, że podstawy… ale jeśli spojrzeć na to szerzej, warto zwrócić uwagę na fakt, iż optymalizując duże witryny, posiadające setki lub tysiące podstron, można wygenerować wzrost widoczności, a przede wszystkim sprzedaży, nie tylko przez wzmacnianie pozycji sklepu na frazy ogólne, ale również te mniej popularne, acz bardziej precyzyjne i cechujące się często wyższym współczynnikiem konwersji… Zyskujemy dzięki temu nie tylko widoczność na większą liczbę fraz, ale także możliwość pozyskania większego ruchu w sklepie, który docelowo może przełożyć się na konwersję sprzedażową.

Równie ważnym elementem działań optymalizacyjnych okazała się zmiana adresów URL na te „przyjazne”, rozwinięcie menu poprzez dodanie istotnych z perspektywy SEO kategorii czy rozbudowa treści w kluczowych kategoriach.

analiza widocznosci

Kolejnym krokiem była baczna analiza pod kątem duplikatów zewnętrznych i ich skuteczna eliminacja. W tym wypadku duplikatem okazały się aukcje Allegro, które mogły negatywnie wpływać na efektywność działań pozycjonerskich.

Dzięki cyklicznemu skanowaniu strony narzędziami crawlującymi, typu Screaming Frog, możliwa była analiza czynników on-site w omawianym sklepie, a także zbieranie dużej liczby informacji o nim, np. w zakresie adresów URL strony czy meta danych. Efektem tych działań było eliminowanie, m.in. błędów technicznych w obrębie sklepu, takich jak np. strony z błędem 404. Nie bez znaczenia była też analiza linków wewnętrznych, ponieważ zdarzało się, że były one wykonane niewłaściwie i w tym wypadku zwracały kod 404. Aby strona osiągała lepsze wyniki pod kątem jej prędkości, skompresowane zostały także grafiki, w celu jej przyspieszenia.

Kluczowym, a zaraz przełomowamym, momentem okazał się sierpień 2021 roku, kiedy to zmieniona została forma współpracy pomiędzy sklepem a agencją oraz zwiększono nakłady na pozycjonowanie. W nowym modelu skupiono się przede wszystkim na mocnym wsparciu contentowym sklepu (wszelkie moce zostały skierowane na dopracowanie opisów kategorii) oraz na przeznaczenie większego budżetu na linkowanie zewnętrzne.

galanteria skorzana google search

Szereg realizowanych działań w ramach zwiększonego budżetu przyniósł wymierne korzyści, których nie dało się nie dostrzec. Podstawowa optymalizacja kluczowych kategorii, a dalej ich linkowanie, spowodowało, że część z nich osiągnęła wysokie pozycje w TOP3 wyszukiwarki Google (w tym tak trudne frazy jak torebki skórzane, galanteria skórzana, torebki na ramię, teczki męskie, torebki włoskie, torebki ze skóry ekologicznej, portfele damskie, portfele męskie i wiele, wiele innych!).

Skupienie się na mocnej pracy contentowej w obrębie strony dało nie tylko możliwość rozbudowy istotnych kategorii czy dodanie treści do tych, które do tej pory opisu nie posiadały, ale docelowo umożliwiło to wprowadzenie dodatkowego, a zarazem naturalnego, linkowania wewnętrznego, jakże istotnego w procesie pozycjonowania.

torby damskie skorzane kategorie

Comiesięczne optymalizacje kategorii z potencjałem również stanowiły trzon dalszej współpracy. Aktualizacja nagłówków h1, title czy meta description oraz linkowanie wewnętrzne stały się codziennością w coraz to większym i lepiej prosperującym sklepie. Wśród działań, jakie były podejmowane, znalazła się także optymalizacja stron agregujących tagi, które kontekstowo nie pasowały do drzewa kategorii. Przykładem była, np. podstrona „na kółkach”, która przerodziła się ostatecznie w kategorię „walizki podróżne na kółkach”, dzięki czemu sklep zyskał na widoczności na tę frazę wskakując do TOP10!.

Wszystkie podejmowane działania z zakresu SEO dążyły do trzech najważniejszych celów, a zarazem efektów, które powinny być podstawą i priorytetem w pozycjonowaniu, mianowicie do:

  1. zwiększenia przychodów,
  2. zwiększenia ruchu organicznego w sklepie,
  3. zwiększenia widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania (liczba fraz w TOP3 i TOP10).

Patrząc na zestawienie rok do roku, założenia zostały zrealizowane! Skorzana.com, to sklep który zyskał w każdym z obszarów, które były dla obu stron ważne, ale przede wszystkim osiągnął wzrost przychodów w ujęciu rocznym o ponad 50% i choć bez problemu można znaleźć case studies pokazujące setki procent wzrostu, to tutaj mieliśmy do czynienia ze sklepem, który w swojej kategorii był znaczącym graczem i nie startował z pozycji underdoga!

statystyki pozycjonowanie

Odpowiednia strategia, optymalizacja strony “od podszewki” i skuteczne realizowanie założonych celów, dały możliwość na bardzo mocne rozwinięcie sklepu internetowego z galanterią. Wydawałoby się, że w dobie dzisiejszej konkurencji oraz największych graczy rynkowych, takie wyniki będą nieosiągalne, jednak wspomniany sklep internetowy, jest najlepszym przykładem na to, że dla skutecznej agencji SEO nie ma rzeczy niemożliwych!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF