Budowanie wizerunku marki to bieg na długi dystans
Wizerunek marki w świadomości konsumentów nie tworzy się nagle, z dnia na dzień – dlatego też, gdy jednym ruchem wstrzymamy działania marketingowe, marka nie odbuduje się po kryzysie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Obecna pandemia i w jej konsekwencji prognozowany na wiele miesięcy kryzys to nowa, niezbyt komfortowa rzeczywistość dla wszystkich, także dla odbiorców Twojej marki, dlatego tak ważne jest, by być z nimi stale w kontakcie.
Zmiana zasad gry?
Jednak dotychczas skuteczna komunikacja nie jest już aktualna – dziś markom potrzeba sporo empatii i wyważenia w działaniach marketingowych, dziś wygrywają świadomi i rozważni w słowach. Na pewno nie można prowadzić komunikacji bez wprowadzenia zmian – bo zmiany, jakich się nie spodziewaliśmy dotknęły naszej codzienności w każdym jej aspekcie. Dziś komunikacja sprzedażowa czy produktowa przynajmniej na chwilę powinna odejść na drugi plan. Wiele też zmienia się w komunikatach reklamowych, ale też w kanałach komunikacji, celach reklamowych, a także w samych produktach i usługach, które trzeba dopasować do obecnych potrzeb. Na pewno też nie można wstrzymać komunikacji marketingowej, bo marka odejdzie w cień, a jej odbudowa będzie długo trwała i o wiele więcej kosztowała. Działania w trakcie pandemii nie dają nam zwrotu zainwestowanych środków tu i teraz – zaowocują w przyszłości. Warto wykorzystać ten czas i skupić się na budowaniu relacji z potencjalnymi klientami, tworzeniu komunikacji wspierającej naszych odbiorców w nowej rzeczywistości i prezentującej wspólną odpowiedzialność oraz zaangażowanie w walkę z pandemią.
Obserwuj i inspiruj się działaniami najlepszych
Sytuacja, którą obecnie obserwujemy w biznesie i w komunikacji marketingowej, zwłaszcza najsilniejszych i najbardziej doświadczonych marek, zmienia się dynamicznie. Warto obserwować gigantów i zainspirować się tak, by świadomie zarządzać wizerunkiem swojej marki w czasie pandemii. Jak komunikują się najwięksi? Jak to wykorzystać dla swojej marki? Co zmienić w komunikacji i jak przekuć to w sukces? Porozmawiamy o tym już wkrótce w czasie webinaru.
Zapraszamy na spotkanie online z cyklu #eksperci 6 maja godzina 11:00
Postaramy się odpowiedzieć na pytania:
1) Jak zmienił się sposób komunikacji dużych marek?
2) Jak skutecznie współpracować z Klientami i zadbać przy tym o swój wizerunek ? Tipy i porady.
3) Czy powinieneś się reklamować w dobie kryzysu? Poznaj nowe cele reklamowe.
4) Co marka może zyskać, dzięki inwestycji w działania wizerunkowe?
Spotkanie poprowadzi Ekspert:
Wydarzenie jest bezpłatne, lecz wymaga zarejestrowania się. Chcę wziąć udział.
Partnerem spotkania jest Agencja JU należąca do grupy Digitree Group, Partnera 10. edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.