...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Lider nigdy nie działa w pojedynkę. AIP Seed prezentuje swoich kreatywnych. Sidly

„Każdego dnia widzimy, że nasza praca ma sens – pomagamy naszym bliskim i tysiącom osób w Polsce (…) SiDLY jest dzisiaj liderem na krajowym rynku telemedycznym i jestem przekonana, że to się nie zmieni w najbliższym czasie” – opowiada Edyta Kocyk, założycielka SiDLY w rozmowie z „Briefem”. „Wiele zachodnich społeczeństw starzeje się i jest to jedno z największych wyzwań przyszłych dziesięcioleci. Dlatego, rynek seniorów od kilku lat jest ciekawym polem dla nowych projektów biznesowych czy społecznych. Podobnie, telemedycyna stała się jednym z najszybciej rozwijających się sektorów ochrony zdrowia” – dodaje Dariusz Żuk, CEO AIP Seed

 

Brief: Jakie były początki Twojego projektu?

Edyta  Kocyk:  Doświadczenie życiowe, z jakim musiałam zetknąć się kilka lat temu sprawiło, że znalazłam w sobie siłę do stworzenia jednego z najbardziej innowacyjnych produktów teleopieki w Europie. Moja babcia zachorowała na demencję, a ja poszukiwałam rozwiązania, które pozwoliłby mi opiekować się nią nawet wtedy, gdy nie mogę być blisko. Ponieważ nie znalazłam na rynku rozwiązania, które spełniłoby moje oczekiwania, postanowiłam stworzyć własny system teleopieki i wysokiej jakości  opaskę telemedyczną. Dzisiaj mogę pomóc nie tylko najbliższej mi osobie, ale także innym ludziom borykającym się z problemami zdrowotnymi.

Brief: Co nowego wnosi Twój projekt na rynek? Na jakie potrzeby odpowiada?
EK: System teleopieki SiDLY wspiera zarówno samorządy, jak i klientów indywidualnych w tworzeniu warunków do bezpiecznego starzenia się najstarszych członków rodzin oraz wydłuża okres ich samodzielności we własnym otoczeniu – w ich domach.  Daje także seniorom możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym – dzięki opasce telemedycznej nie muszą rezygnować z codziennych spacerów, prac w ogródku czy zakupów. Nad ich bezpieczeństwem przez całą dobę czuwa zespół ratowników medycznych w Centrum Alarmowym SiDLY. Wspieramy tym samym nie tylko mocno obciążony system opieki społecznej w Polsce, ale przede wszystkim umożliwiamy podjęcie zawodowej aktywności przez osoby w wieku produkcyjnym. Znikają obawy, że ich rodzice i dziadkowie pozostają przez dłuższy czas bez odpowiedniej opieki.
Dodam tylko, że w ostatnim kwartale nasi ratownicy przeprowadzili aż 466 akcji ratunkowych. Pomoc była udzielana między innymi w sytuacjach nagłych skoków ciśnienia, wykrycia upadku i bezruchu, bólów w klatce piersiowej czy podejrzenia wystąpienia udaru.
Ja jestem przekonana, że odpowiedzialnie realizowane usługi teleopieki zapewniają bezpieczeństwo seniorom.

Brief: Na jakich rynkach działasz?
EK: Aktualnie z teleopieki i opasek SiDLY korzystają seniorzy w 16 krajach Europy. Między innymi z Francji, Włoch, Litwy. Wspieramy zarówno samorządy, instytucje publiczne, prywatne firmy, jak i klientów indywidualnych.

Brief: Jak widzisz dalszy rozwój swojego biznesu? Jakie nowe rozwiązania pojawią się na rynku?
EK: Naszą misją jest zapewnienie bezpieczeństwa każdej osobie, która tego potrzebuje –  niezależnie od miejsca, czasu i wykonywanych czynności. Nieustannie rozwijamy zarówno produkt – czyli opaskę telemedyczną, jak również samą usługę teleopieki czy jej dostępność. Staramy się, by nasz autorski system zdalnej opieki w jak największym stopniu odpowiadał na potrzeby użytkowników, a także adresował wyzwania stojące przed rodzinami i opiekunami osób starszych. Teleopieka stanowi realne wsparcie nie tylko dla osób wymagających stałej opieki ze względu na wiek, stan zdrowia czy sytuację społeczną. Opaska SiDLY dedykowana jest także seniorom, którzy prowadzą aktywny tryb życia – spacerują, uprawiają nordic walking, jeżdżą na rowerze czy samodzielnie wykonują prace w ogrodzie. Opaska telemedyczna z wbudowanym czujnikiem wykrywającym upadki i nadajnikiem GPS przywraca poczucie bezpieczeństwa i umożliwia spokojne spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Sama technologia rozwija się obecnie w niesamowitym tempie i z dumą mogę powiedzieć, że nasz zespół przyczynia się do tego rozwoju. SiDLY jest liderem na krajowym rynku telemedycznym i jestem przekonana, że nie zmieni się to w najbliższym czasie.

Brief: Dlaczego Twoja firma odniosła sukces?
EK: SiDLY powstało 8 lat temu jako studencki projekt, inspirowany moim własnym życiowym doświadczeniem i troską o bliską mi osobę. Myślę, że autentyczność, która jest w SiDLY, jest bardzo ważna w biznesie. Dziś zatrudniam ponad 140 osób, które podobnie jak ja, tworzą produkty i usługi z pasji oraz potrzeby niesienia pomocy innym. Każdego dnia widzimy, że ta praca ma sens – pomagamy naszym bliskim i tysiącom osób w Polsce. Uważam, że to niesamowicie motywuje i przekuwa pracę w sukces.

Brief: Kto lub co jest inspiracją w Twoich działaniach i dlaczego?

EK: Opaska powstała z myślą o mojej babci, która zachorowała na demencję. Chciałam mieć pewność, że jest bezpieczna i “zaopiekowana” nawet wtedy, gdy nie ma mnie obok niej. Dzisiaj z opasek SiDLY korzysta już ponad 40.000 tysięcy seniorów.

Brief: Odniosłaś duży sukces na rynku samorządowym. Od niedawna opaski SiDLY może zamówić niemal każda osoba w Polsce. Co zdecydowało o wejściu SiDLY nas rynek klienta indywidualnego? 

Głównym celem wejścia na rynek klienta indywidualnego jest wspieranie aktywnego starzenia się oraz zwiększenie dostępu do całodobowej opieki medycznej dla seniorów. Dzięki rozwiązaniom teleopieki wzrasta poczucie bezpieczeństwa osób starszych, którzy mogą samodzielnie zadbać o swoje podstawowe potrzeby – utrzymania zdrowia, aktywności oraz kontaktów społecznych. Cieszymy się, gdy nasi podopieczni mogą spędzać czas na spacerach w parku, dbać o ogródek czy chodzić na grzyby. Dajemy im poczucie bezpieczeństwa i zaopiekowania, które sprawia, że nie muszą rezygnować z rzeczy, które dają im radość nawet wtedy, gdy są sami.
Zależy nam, aby jak najwięcej osób mogło zostać objętych wsparciem teleopiekuńczym.  Potrzeba zaopiekowania jest szczególnie ważna w przypadku osób samotnych, które nie mają bliskich lub osób, które regularnie mogą udzielić im wsparcia. Sklepy Biedronki są niemal w każdym polskim mieście, dzięki czemu także i usługi teleopieki stają się dostępne dla osób w całym kraju.

Brief: O czym powinni pamiętać Ci, którzy startują ze swoim biznesem?

EK: Przede wszystkim trzeba wierzyć w to, co się robi i dążyć do jasno wyznaczonych celów. Rozwój, podejmowanie pewnego stopnia ryzyka jest u mnie immanentną częścią działania. Należy budować najefektywniejsze zespoły. Atakując szczyty – nigdy nie robić tego samodzielnie. To jest jeden z kluczowych aspektów.
Jestem przekonana, że ludzie budujący organizację muszą ją rozwijać, Ty zaś powinieneś mieć również ludzi wspierających Ciebie – mentorów, doradców, coachów. Lider nigdy nie działa w pojedynkę a sukces nie jest wynikiem jednej osoby. Tak trudno jest również nabyć umiejętność SŁUCHANIA klientów. Ja cięgle jej się uczę. Jako założyciel bądź blisko swoich klientów. Sprzedaj. Obsłuż klienta zadowolonego i niezadowolonego. Pojedź i zobacz, jak działa Twoja usługa, produkt w rzeczywistości.

Pytania do Dariusza Żuka, CEO AIP Seed – funduszu wspierającego rozwój Sidly

Brief: Dlaczego Twój fundusz zainwestował w Sidly
DZ: Przede wszystkim… ze względu Founderów. Decydująca była dla mnie determinacja Edyty, która z ogromną motywacją i energią dążyła do osiągnięcia globalnego sukcesu. Oczywiście, także rynek seniorów od kilku lat jest ciekawym polem dla nowych projektów biznesowych czy społecznych. Wiele zachodnich społeczeństw starzeje się i jest to jedno z największych wyzwań przyszłych dziesięcioleci. Dlatego, w ciągu ostatnich lat to właśnie seniorzy stali się grupą, do której kierowanych jest coraz więcej produktów. Podobnie, telemedycyna stała się jednym z najszybciej rozwijających się sektorów ochrony zdrowia. A przecież, telemedycyna to także monitorowanie stanu zdrowia pacjentów w ich domach, czyli teleopieka, o której rozmawiamy. Dodatkowo, pandemia przyspieszyła rozwój technologii i rozwiązań wykorzystywanych w branży medycznej.

Brief: W jakim zakresie wspieracie spółkę?
DZ: Pracujemy głównie na liczbach i na wynikach. Do rundy inwestycyjnej dla Sidly zaprosiłem dwóch cenionych na rynku inwestorów, przedsiębiorców: Pawła Ossowskiego i Januarego Ciszewskiego, którzy zgodzili się wesprzeć kapitałowo i merytorycznie firmę Edyty. Na bieżąco, blisko współpracujemy z Sidly w radzie nadzorczej nad strategią rozwoju firmy na nowych rynkach, ale również nad bieżącymi wyzwaniami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF