...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Limitowana seria STORSTOMMA znów w sklepach stacjonarnych IKEA w Polsce

STORSTOMMA

IKEA wprowadza do sprzedaży w Polsce limitowaną wersję tradycyjnej niebieskiej torby FRAKTA – wielokolorową torbę STORSTOMMA. Cały dochód z jej sprzedaży firma przekaże na 116 111 – telefon zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Produkt będzie dostępny we wszystkich sklepach stacjonarnych IKEA w Polsce. Sprzedaż rozpoczęła się 17 maja, w Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii.

Podejście firmy do różnorodności i włączania wynika z jej wartości. IKEA wierzy, że każdy ma prawo do sprawiedliwego traktowania i równych szans. Chce rozwijać prawdziwie włączającą kulturę pracy, w ramach której każdy może czuć się sobą, jest mile widziany, szanowany, akceptowany i doceniany za swoją wyjątkowość, a wszyscy współpracują w atmosferze wzajemnego wsparcia. Ponadto IKEA jest przekonana, że takie podejście przyczynia się do pozytywnej zmiany we wszystkich obszarach jej działalności, a także w społeczeństwie jako całości.

Wsparcie osób LGBT+ w pracy jest jednym z pięciu punktów strategii Różnorodności i Włączania w IKEA, którą firma realizuje od 2020 roku. Dla organizacji jest ono tak samo ważne jak działania na rzecz m.in. równych szans dla kobiet w rozwoju zawodowym, równości płac, sprawiedliwego podziału obowiązków rodzicielskich, zatrudnienia osób z niepełnosprawnością, budowania otwartości na różne kultury i narodowości w miejscu pracy, wsparcie różnorodności wiekowej, w tym włączanie osób 50+ na rynku pracy. W ramach tego podejścia IKEA chce także inspirować społeczności lokalne, współpracując z organizacjami pozarządowymi, które przeciwdziałają wykluczeniu. Przykładem takiego działania jest długofalowa współpraca z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę.

Torba STORSTOMMA to produkt IKEA, który oprócz podstawowej funkcji, jest również symbolem szacunku dla osób LGBT+ oraz wsparcia otwartości. Szacunek i włączanie są częścią naszych wartości w IKEA. Każdy z nas jest ważny, każdy jest słyszany i wkład każdego się liczy. Sprzedaż toreb STORSTOMMA oznacza dla nas możliwość wsparcia oraz pomocy dzieciom i młodzieży narażonym na wykluczenie społeczne, we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która prowadzi telefon zaufania dla dzieci i młodzieży.

Susanna Romantsova, Liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce

116 111 to bezpłatna, całodobowa, ogólnopolska linia pomocowa prowadzona od ponad 12 lat przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Co 2 minuty Fundacja odbiera telefon od dziecka lub nastolatka, który jest w kryzysie i potrzebuje pomocy. Konsultanci 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży – odbierają ponad 60 000 połączeń rocznie i odpowiadają na blisko 13 tysięcy anonimowych wiadomości online.

W 116 111 zależy nam na inkluzywnej postawie i komunikacji. Chcemy, aby każda młoda osoba czuła się akceptowana i wysłuchana, a różnorodność nie powodowała poczucia osamotnienia i dyskryminacji. Nasze doświadczenia pokazują, że osoby LGBT+ żyją w przeświadczeniu, iż mogą korzystać z pomocy jedynie w dedykowanych im miejscach. Według nas nie ma takiej konieczności – chcemy być ponad podziałami – dlatego do naszego telefonu zaufania może zadzwonić każde dziecko, każdy nastolatek i porozmawiać o tym, co dla niego trudne i ważne. W pandemii telefon dzwonił bez przerwy, a rozmowa z nami była często dla dziecka jedyną szansą na otrzymanie pomocy.

Paula Włodarczyk, koordynatorka programów pomocy telefonicznej w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży działa głównie dzięki wsparciu sponsorów i indywidualnych darczyńców. Fundacja chce, aby dzieci i młodzież zawsze miały zapewnioną pomoc, aby zawsze mogły porozmawiać z życzliwym dorosłym, który nie ocenia, lecz szuka z dzieckiem rozwiązania. Zakładany dochód ze sprzedaży toreb STORSTOMMA umożliwi odebranie dodatkowo nawet blisko 10 tysięcy połączeń od dzieci i młodych ludzi potrzebujących rozmowy o tym, co dla nich trudne i bolesne, a nie znajdujących rozwiązania i pomocy wśród najbliższych z ich otoczenia.

To kontynuacja długoletniej współpracy pomiędzy IKEA a Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. W ubiegłym roku firma także przekazała dochód ze sprzedaży toreb STORSTOMMA na działalność telefonu 116 111, co pozwoliło odebrać dodatkowo ponad 1300 telefonów od nastolatków w kryzysie. Fundacja otrzymała także od IKEA produkty z przeznaczeniem na wsparcie placówek pomocowych i wsparcie finansowe. Dodatkowo razem z Ingka Centres Polska, IKEA przekazała produkty na wsparcie placówek Fundacji, a także zorganizowała w maju 2020 r. koncert charytatywny online, który obejrzało w sumie ponad 160 000 osób. Do tylu też osób udało się wtedy dotrzeć z przesłaniem dotyczącym Fundacji i działania telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży.

Kolejnym etapem współpracy pomiędzy IKEA a Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę stało się uruchomienie wsparcia IKEA w ramach projektu „Razem w Trosce o Dom”. Jest to wsparcie, którego celem jest pomoc tym grupom społecznym, które są szczególnie narażone na negatywne efekty, jakie przyniosła pandemia i lockdown. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przeznacza te środki m.in. na pomoc psychologiczną, terapie, pomoc psychiatryczną, grupy wsparcia i inne działania dla dzieci – podopiecznych Fundacji i ich rodziców.

Dodatkowo w 2021 r. IKEA przekazała Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę wsparcie finansowe na realizację projektu Zielone Centrum Pomocy Dzieciom w Warszawie. Jest to innowacyjne przedsięwzięcie, które zakłada m.in. powstanie zielonej przestrzeni na dziedzińcu istniejącej placówki pomocowej wspomagającej terapię dzieci i modernizację samego budynku, w którym mieści się warszawskie Centrum Pomocy Dzieciom (FDDS). Projekt łączy idee pomocy dzieciom i ochronę środowiska.

Wizją IKEA, w którą wpisują się powyższe działania, jest tworzenie lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Ma to także szczególne znaczenie w trakcie pandemii COVID-19, gdy dużo więcej czasu spędzamy w domu, w związku z czym zagrożenie wykluczeniem jest jeszcze większe.


Źródło: IKEA 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF