...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Łódzki startup zamierza podbić rynek nieruchomości

iBuyers to nowe podejście do procesu zakupu i sprzedaży domów oraz mieszkań, całkowicie online. Dzięki innowacyjnemu serwisowi zakupowemu, klient może znacznie przyspieszyć proces sprzedaży swojej nieruchomości i obniżyć koszty z tym związane.

Okres kryzysu gospodarczego charakteryzuje się czasowymi spadkami cen nieruchomości. Dla sprzedających szybkość dokonania transakcji zaczyna odgrywać znaczącą rolę, gdyż muszą się liczyć ze spadkami cen z miesiąca na miesiąc. Jednocześnie kupujących na rynku również brakuje, ze względu na mniejszą dostępność kredytów hipotecznych w tym czasie. Szybka wycena i generalnie czas przeprowadzenia transakcji kupna to mocna strona projektu iBuyers, która pozwala zminimalizować ryzyko utraty wartości przez nieruchomości.

iBuying jest znanym i popularnym trendem w USA już od kilku lat i stanowi zmianę w podejściu do procesu zakupu i sprzedaży nieruchomości, oferując prostą i wygodną alternatywę dla sprzedaży tradycyjnej. Usługa zwalnia klientów z konieczności przygotowania nieruchomości do sprzedaży, prowadzenia remontu czy uciążliwego procesu umawiania i prezentacji lokalu potencjalnym kupującym.

Aktualnie rynek nieruchomości  wydaje się dość odporny na zawirowania, ale widzimy pierwsze niepokojące sygnały w obszarze najmu mieszkań, gdzie obserwujemy spadek cen ofertowych spowodowany m.in. brakiem studentów. W dłuższej perspektywie może to doprowadzić do wyprzedaży mieszkań, które kupowane były na wynajem, w szczególności na kredyt. Wtedy oferowana przez nas usługa odkupu mieszkań nawet w 7 dni będzie idealnie dopasowana do potrzeb rynku. Analizując obecną sytuację na rynku nie prognozuję jednak długotrwałej korekty cen nieruchomości, jeśli ona nastąpi to będzie to chwilowe załamanie, po którym szybko nastąpi odbicie.

Rafał Raczyński
CEO iBuyers.pl

Tradycyjny proces sprzedaży nieruchomości trwa średnio 120 dni. Można skrócić go nawet do 7 dni. Sprzedaż nieruchomości poprzez platformę pozwala ominąć najbardziej kłopotliwą część całego procesu, czyli prezentację, papierologię oraz miesiące niepewności.

Sam proces można opisać w 4 krokach:

  1. Klient wypełnia prosty formularz, wpisując dane o swojej nieruchomości,
    a w ciągu maksymalnie 24h otrzymuje wstępną ofertę odkupu
  2. Akceptacja oferty wstępnej i umówienie się na wizytację nieruchomości
  3. Po wizytacji, klientowi przedstawiana jest finalna oferta odkupu
  4. Po jej akceptacji, klient otrzymuje pieniądze na konto nawet w ciągu 7 dni

Korzyści dla sprzedającego to przede wszystkim szybki czas dokonania transakcji i wygoda – wszelkie formalności są dokonywane przez iBuyers. Sprzedający nie musi remontować mieszkania, odpowiednio urządzać, przygotowywać oferty i przyjmować potencjalnych kupujących. Jednocześnie może skorzystać z pomocy przy przeprowadzce lub poszukiwaniu nowego mieszkania.

Działanie platformy opiera się na analizie danych dostępnych w bazach danych transakcyjnych oraz algorytmach data mining i machine learning. Algorytm wyliczający wartość nieruchomości oraz sprawdzony zespół (ekipa remontowa, prawnik, projektant) pozwalają zwiększyć efektywność działania poprzez niższe koszty i szybszą obsługę klientów (szczególnie w procesie wyceny). Niższe koszty i doświadczenie pozwalają uzyskać większe stopy zwrotu na sprzedaży nieruchomości.

Jednym z dużych atutów iBuyers jest także własna ekipa remontowo-wykończeniowa, która przekształciła już ponad 2700 m2 pow. biurowej i mieszkalnej w lokale o najwyższym standardzie użytkowym oraz nowoczesnym designie. Wszelkie transakcje kupna/sprzedaży dokonywane są za pośrednictwem kancelarii notarialnych. iBuyers obecnie działa na rynku łódzkim, ale planuje ekspansję na inne duże miasta w Polsce.

Jak oceniasz szansę na sukces łódzkiego startupu? Czy Twoim zdaniem wyżej opisane rozwiązanie pomoże w tym trudnym okresie?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF