...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

McDonald wpływa na polską gospodarkę. Podano obiecujące dane

Amerykańska sieć restauracji — McDonald's istnieje na polskim rynku od ponad 29 lat. W tym czasie firma zdążyła zatrudnić tysiące pracowników. Według oficjalnych danych opublikowanych w komunikacie McDonald's Polska — w 2021 roku zatrudnienie w restauracjach znalazło ponad 28 tysięcy pracowników.

McDonald słynie ze swojej skrupulatności i przedsiębiorczości. W przeciągu 29 lat istnienia na polskim rynku sieć otworzyła już ponad 480 restauracji. Pierwsza z nich powstała w centrum Warszawy w 1992 roku.

McDonald’s stawia na rozwój swoich pracowników

Najważniejszym celem – dla McDonald’s pod względem zatrudniania pracowników jest różnorodność. Sieć restauracji stawia na międzynarodowe zespoły, które charakteryzują się odmienną kulturą, religią i światopoglądem. Firma respektuje także obecność niepełnosprawnych pracowników, uczniów, studentów, którzy również są bardzo cennym nabytkiem na polskim rynku pracy.

Oprócz tego McDonald’s oferuje swoim pracownikom możliwość uczestnictwa w atrakcyjnych kursach i szkoleniach, podczas których mogą podnieść swoje kwalifikacje w branży. Najlepsi, który będą pozytywnie wyróżniać się pozytywnie na tle całego zespołu – mają szansę na awans.

Dostawcy i lokalni partnerzy

Choć w Polsce sieć restauracji zatrudnia 28 tysięcy pracowników, to warto też wspomnieć o innych partnerach, dzięki którym codziennie możemy cieszyć się smakiem pysznego posiłku. McDonald’s współpracuje z 47 lokalnymi przedsiębiorstwami, które specjalizują się w określonej branży. Dzielą się oni na dostawców z branży rolniczo- spożywczej, budowlanej, transportowej, logistycznej. Podliczając miejsca pracy wygenerowane bezpośrednio, jak i pośrednio – McDonald’s Polska zatrudnia w sumie około 40 tysięcy pracowników.

Wielkie spożywcze zakupy

W 2019 roku sieć dokonała zakupów w branży spożywczej za ponad 480 mln zł. W restauracjach McDonald’s zlokalizowanych w Polsce klient może pożywić się między innymi frytkami, do których produkcji wykorzystuje się wyłącznie ziemniaki z polskich pól czy burgerem z mięsem wołowym, pochodzącym ze zrównoważonej hodowli.

Jednak Polscy producenci nie zaopatrują tylko krajowego rynku, lecz eksportują cześć wygenerowanych dóbr do restauracji McDonald’s m.in.: na terenie Niemiec, Czech, Wielkiej Brytanii, Słowacji i krajów bałtyckich, tj.: Norwegia, Dania. McDonald’s tworzą nie tylko pracownicy restauracji i lokalni dostawcy, ale także licencjobiorcy.

W 2019 roku 87% restauracji McDonald’s prowadzili licencjobiorcy – polscy przedsiębiorcy zaangażowani w życie lokalnych społeczności”. Obecnie na jednego przedsiębiorcę przypada średnio 5,5 lokali. Warto wspomnieć, że wśród 74 franczyzobiorców, 1/3 to kobiety – czytamy w oficjalnym komunikacie McDonald Polska.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF