Nie daj się oszukać w Black Friday

Najczęstszym typem oszustwa w polskich sklepach jest podniesienie ceny produktu na kilka dni przed Czarnym Piątkiem, by w dniu wydarzenia obniżyć ją do poprzedniego stanu i zaznaczyć, że jest to “promocja”. Dajmy przykład: dany telefon komórkowy kosztuje 1299 złotych we wrześniu. W listopadzie drożeje on do 1499, by w Czarny Piątek, znów mógł wylądować na półkach za 1299 zł (w niektórych przypadkach nawet za więcej niż przed podwyżką!) jako promocja. To najczęściej stosowany sposób na oszukiwanie klientów.

Żeby ochronić konsumentów przed takimi nieczystymi praktykami, utworzono stronę Fake Friday. Portal zbiera informacje na temat cen danego produktu i pokazuje nam wykres ile kosztował w danym okresie.

 

źródło: Fake Friday

 

Na stronie wpisujemy dany produkt z zakresu elektroniki, a strona wyświetla nam wykres cenowy w sklepach, w których przedmiot jest dostępny.

 

agd rtvblack fridayfake fridaypromocjesticky