...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nowa kampania promocyjna Lublina – Historie tworzą się tutaj

Niestandardowa kampania w social media oparta o intrygujące kolaże to najnowszy projekt zrealizowany przez Agencję Oxymoron we współpracy z Urzędem Miasta Lublin. Kampania promowała ofertę turystyczną i kulturalną Lublina w kontekście jubileuszu 450-lecia zawarcia Unii Lubelskiej.

Hasło kampanii: “Lublin. Historie tworzą się tutaj” łączy w sobie historyczne dziedzictwo miasta z jego współczesną tożsamością – miejsca tętniącego życiem i otwartego na ludzi. Kreacje graficzne stanowiły kolaże współczesnych scen z elementami renesansowych fresków i obrazów m.in. słynnego dzieła Jana Matejki pt. “Unia Lubelska”. Graficzne zestawienie historii i teraźniejszości w połączeniu z hasłem “Historie tworzą się tutaj” podkreślało bogate dziedzictwo miasta i jego dynamiczny charakter. 

Kampania skierowana była do turystów krajowych i miała na celu promowanie Lublina
w związku z ustanowieniem roku 2019 przez Senat Rzeczypospolitej Polskiej – Rokiem Unii Lubelskiej w 450-lecie jej zawarcia. Scenariusz kampanii został zaplanowany zgodnie z kalendarzem obchodów jubileuszu, uwzględniając przy tym możliwość wyróżnienia najważniejszych aspektów dziedzictwa historycznego Lublina, jego bogatej oferty wydarzeń kulturalnych i współczesnej atmosfery miasta. Komunikacja prowadzona była głównie za pośrednictwem najpopularniejszych portali społecznościowych: Facebooka oraz Instagrama. Do współtworzenia kampanii zaproszeni zostali influencerzy: Busem przez świat, Maciej je oraz Paragon z podróży, którzy opowiadali o mieście swoim fanom za pośrednictwem kanałów własnych oraz mediów społecznościowych. W ramach działań zrealizowano również dwa konkursy, w których można było wygrać m.in. weekendowy pobyt w mieście czy gadżety związane z Lublinem.

Kampania rozpoczęła się 12 kwietnia i trwała do końca lipca. Wśród promowanych wydarzeń znalazły się m.in.: Sezon Lublin, Miejsca Inspiracji, Przewodnik Inspiracji, Kongres Dwóch Unii, Mistrzostwa Świata FIFA U20, Lubelski Festiwal Legend, Festiwal Inne Brzmienia, Carnaval Sztukmistrzów. Kulminacja obchodów 450-lecia uchwalenia Unii Lubelskiej nastąpiła między 28 czerwca a 4 lipca. Okres ten wypełniły: widowiska historyczne, koncerty muzyki dawnej i współczesnej oraz spotkania z licznymi gośćmi w tym przedstawicielami Polonii z całego świata. 

Cieszę się, że nasza koncepcja kreatywna zwyciężyła w konkursie i że mogliśmy realizować tę kampanię. Mnogość tematów i wątków do zawarcia w strategii była wyzwaniem, tym bardziej cieszy fakt, że nasz pomysł spotkał się z pozytywnym odbiorem ze strony klienta i odbiorców kampanii. Motyw łączenia starego z nowym nie jest niczym nowym, ale postanowiliśmy nadać mu współczesną formę, przez co nasze kreacje były świeże i atrakcyjne. Zapraszamy do zapoznania się z naszą kampanią i do przyjazdu do Lublina, to świetne miasto. – Olek Tryzna współwłaściciel Agencji Oxymoron
– Zarządzanie wizerunkiem Lublina na co dzień realizowane jest przez szereg precyzyjnie zaplanowanych działań podnoszących atrakcyjność oferty miasta oraz wyzwalających inspirację wśród mieszkańców i turystów. Zwieńczeniem tych inicjatyw są lubelskie wydarzenia i produkty turystyczne, które motywują do odwiedzenia miasta. – mówi Agata Patoleta, kierownik referatu ds. turystyki Urzędu Miasta Lublin – Dużym wyzwaniem było zaplanowanie kampanii promocyjnej w social media, która w intrygujący i kreatywny sposób przyciągnie uwagę odbiorców. Agencja Oxymoron doskonale poradziła sobie z tym zadaniem, a kolaże ukazujące jak bogata przeszłość Lublina inspiruje teraźniejszy obraz tego miasta wzbudziły bardzo pozytywne reakcje.

Cieszę się, że nasza koncepcja kreatywna zwyciężyła w konkursie i że mogliśmy realizować tę kampanię. Mnogość tematów i wątków do zawarcia w strategii była wyzwaniem, tym bardziej cieszy fakt, że nasz pomysł spotkał się z pozytywnym odbiorem ze strony klienta i odbiorców kampanii. Motyw łączenia starego z nowym nie jest niczym nowym, ale postanowiliśmy nadać mu współczesną formę, przez co nasze kreacje były świeże i atrakcyjne. Zapraszamy do zapoznania się z naszą kampanią i do przyjazdu do Lublina, to świetne miasto. – Olek Tryzna współwłaściciel Agencji Oxymoron

– Zarządzanie wizerunkiem Lublina na co dzień realizowane jest przez szereg precyzyjnie zaplanowanych działań podnoszących atrakcyjność oferty miasta oraz wyzwalających inspirację wśród mieszkańców i turystów. Zwieńczeniem tych inicjatyw są lubelskie wydarzenia i produkty turystyczne, które motywują do odwiedzenia miasta. – mówi Agata Patoleta, kierownik referatu ds. turystyki Urzędu Miasta Lublin – Dużym wyzwaniem było zaplanowanie kampanii promocyjnej w social media, która w intrygujący i kreatywny sposób przyciągnie uwagę odbiorców. Agencja Oxymoron doskonale poradziła sobie z tym zadaniem, a kolaże ukazujące jak bogata przeszłość Lublina inspiruje teraźniejszy obraz tego miasta wzbudziły bardzo pozytywne reakcje.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF