...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

OTT przejmuje duży ekran

stadion piłkarski

Większość Polaków woli oglądać piłkarskie rozgrywki na dużym ekranie, i teraz jest to możliwe także dzięki telewizji internetowej. Jak wynika z danych Atende Software, największego dostawcy technologii dla telewizji internetowej, aż 90% użytkowników OTT obejrzało mecz na dużym ekranie podłączonym do sieci (smart TV lub urządzeniu set-to-box). Co więcej, wzrost natężenia ruchu w telewizji internetowej w czasie meczu Polska – Słowacja w porównaniu do poprzednich mistrzostw piłki nożnej w 2016 roku był niemal dwukrotnie wyższy.

Szczytowe natężenie ruchu przypadło na czerwoną kartkę przyznaną polskiemu zawodnikowi oraz gol dla Słowacji. O tej porze wynosiło ono 410 Gbps i utrzymywało się na podobnym poziomie właściwie do końca meczu. Dla porównania – w ubiegłym roku w czasie transmisji charytatywnego Koncertu dla bohaterów, zorganizowanego w podziękowaniu dla pracowników służb medycznych za ich pracę w czasie COVID-19, Atende Software odnotowało ruch na poziomie 700 Gbps.

OTT Inforgrafika
Źródło: OTT

 Wojciech-TurakW porównaniu z rekordem Koncertu dla Bohaterów zainteresowanie wczorajszym meczem w telewizji internetowej było umiarkowane. Natomiast w porównaniu z poprzednimi mistrzostwami, widzimy wyraźny trend rosnącej popularności telewizji internetowej. Fakt, że aż 90% użytkowników telewizji internetowej obejrzało mecz na dużym ekranie pokazuje, że streaming OTT jest  pełnoprawnym medium do transmisji telewizji, takim samym jak dotychczasowe kanały odbierane za pomocą anteny satelitarnej czy kablowej.

Wojciech Turak, Dyrektor ds. Technologii CDN w Atende Software

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF