...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Packhelp pozyskał gigantyczne dofinansowanie

Packhelp

Warszawski startup pozyskał finansowanie na 40 milionów Euro

Packhelp znane w Polsce jako Zapakuj.to pozwala samodzielnie zaprojektować spersonalizowane opakowanie, a następnie zamówić dowolną ilość powyżej trzydziestu.

Pomysł powstał w 2015 roku, kiedy założyciele firmy (Wojciech Sadowski, Maciej Zając, Maciej Woźniczko i Konrad Kwiatkowski) spotkali się z problemem zamówienia opakowań z autorskim nadrukiem dla swojej agencji. Uznali, że problem jest wart rozwiązania i tak powstał pomysł, jak się okazuje na wielomilionowy biznes.

Pomimo początkowych trudności z pozyskaniem inwestorów w 2016 roku udało się rozpocząć prace nad platformą. W 2017 polscy aniołowie zainwestowali w pomysł 1,5 miliona złotych. Rok 2018 był zdecydowanie przełomowy. Spółce udało się uzyskać kolejne 9 milionów złotych, a założyciele zajęli trzecie miejsce w naszym rankingu pięćdziesięciu kreatywnych w biznesie. Następne lata tylko mnożyły sukcesy, przynosząc nowych inwestorów i powiększając zespół. Na ten moment za projektem stoi ponad 250 osób a będzie ich tylko więcej.

Bazą projektu jest platforma internetowa pozwalająca na samodzielną personalizację pudełka od rozmiaru przez kolor aż po materiał i wykończenie. Po procesie projektowania wystarczy wybrać nakład między trzydzieści a tysiąc sztuk (powyżej tej ilości wymagany jest wcześniejszy kontakt) i opłacić zamówienie. Zamawiający nie ma  żadnego kontaktu z drukarnią, a program graficzny jest banalny w obsłudze.

Zapakuj.to nie tylko indywidualni klienci (których jest już aż pięćdziesiąt tysięcy) czy też małe firmy, ale i ogromne korporacje takie jak BMW, Uber czy Google. Odbiciem potencjału pomysłu jest również wiara inwestorów. Przełożyła się ona na kwotę 40 milionów Euro. Dzięki finansowaniu spółka ma plan kontynuować ekspansję w Europie, rozwijać swoje produkty i usługi oraz zmniejszać negatywny wpływ opakowań na środowisko.

 

Wojciech Sadowski został wyróżniony w 8. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF