Pierwsza identyfikacja wizualna tworzona na żywo przez społeczność marki za pomocą Sztucznej Inteligencji ma miejsce w tej chwili

Piorun, symbol używany od momentu powstania marki w 2014 roku, z którym utożsamiają się tysiące fanów, potrzebował aktualizacji wraz z identyfikacją wizualną, aby odzwierciedlić ambicje CLEANT. Celem projektu jest stworzenie symbolu, który wyglądałby tak, jak chce tego cała społeczność. Nowego pioruna należącego jednakowo do wszystkich.

Koncepcja zakłada, że fani marki rysują swoją wizję pioruna w aplikacji mobilnej (na urządzenia z systemem iOS i Android, dostępnej do pobrania już teraz). Następnie specjalnie opracowany system sieci neuronowej Sztucznej Inteligencji (a dokładniej Generative Adversarial Network opartej na algorytmach Deep Learning) nauczy się, przeanalizuje i znajdzie wzorce w całym zbiorze danych. Wreszcie wygeneruje n+1 piorun, odzwierciedlający zbiorową wizję tego, jak powinien wyglądać symbol marki, uwzględniający wszystkie pioruny w równym stopniu.

Źródło: CLEANT

W przeciwieństwie do wszystkich projektów rebrandingowych, ten jest tworzony na żywo, a jego nieprzewidywalność przyciąga ogromną uwagę, ponieważ nikt nie spodziewa się, co wygeneruje Sztuczna Inteligencja.

Grzegorz Derlukiewicz, dyrektor zarządzający studia projektowego Redkroft

Każdy może pobrać aplikację CLEANT A.I. i wziąć udział w procesie, a następnie obejrzeć w aplikacji transmisję live z tworzenia pioruna przez A.I. (5 marca 2021 o godz. 16:00).

Marka będzie używać symbolu wygenerowanego przez Sztuczną Inteligencję na swoich produktach i w komunikacji. To prawdopodobnie pierwsza na świecie identyfikacja wizualna tworzona na żywo, mająca na celu udowodnienie, że wyższy poziom zaangażowania odbiorców jest możliwy. Na nowo definiuje również sposób tworzenia rzeczywistego wizerunku marki – z dala od kubików sieciowych agencji i sal konferencyjnych. Poprzez interakcję z publicznością w sposób innowacyjny, a nie podczas badań fokusowych. Stanowi to propozycję nowego wzorca tego, w jaki sposób powinny być projektowane żywe marki.

Źródło: CLEANT

Projekt rebrandingu prowadzony jest we współpracy z Redkroft, warszawskim studiem brandingowym zajmującym się projektami o najwyższym stopniu złożoności, specjalizującym się w tworzeniu skutecznych marek: dla liderów branży i tych, którzy do tego miana aspirują.

Technologię AI dostarcza NeuroSYS, jedna z czołowych firm zajmujących się sztuczną inteligencją w Polsce, oferująca szyte na miarę rozwiązania dla firm wymagających nieszablonowego podejścia, wykorzystującego najnowsze technologie i rozwiązania.

CLEANT to polska, rodzinna marka odzieżowa powstała w 2014 roku. W ostatnich latach zyskała ogromną popularność, co skutkowało m.in. projektami kolaboracyjnymi z globalnymi markami, jak Milka czy ASUS Republic of Gamers. Marka rozpoczyna proces redefinicji swojego języka wizualnego, który sprosta jej europejskim ambicjom. CLEANT określa siebie jako markę typu community-as-hero z silnym akcentem na komunikację na żywo.


Źrtódło: CLEANT

CLEANTidentyfikacja wizualnaidentyfikacja wizualna tworzona na żywologotyppiorunspołeczność markistickysymbol markisystem sieci neuronowejsztuczna inteligencja