...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pierwsze miodobranie w pasiece Viessmann

W roku 2021 firma Viessmann podjęła współpracę z Fundacją Ekologiczną Pszczoła Musi Być. Jej celem jest szerzenie wiedzy o wadze, jaką w naturze mają owady zapylające (w tym oczywiście pszczoły) i konieczności przeciwdziałania ich wymieraniu, jakie ma obecnie miejsce — niestety, głównie z uwagi na działalność człowieka. Zwiększenie nacisku na działania proekologiczne osób fizycznych, przedsiębiorstw czy instytucji jest konieczne, aby odwrócić ten trend. Dlaczego to takie ważne? Między innymi z uwagi na fakt, że ¾ roślin rolnych wydaje plony właśnie dzięki zapylaczom.

Jednym z elementów współpracy z Fundacją było też założenie firmowej Pasieki Viessmann na Warmii. Ule zostały zasiedlone w ubiegłym roku, w tym zaś przyszła pora na miodobranie.

Pasieka prowadzona jest w sposób ekstensywny. Oznacza to, że koncentrujemy się na rozmnażaniu pszczół i tworzeniu kolejnych rodzin pszczelich, nie na komercyjnym pozyskiwaniu miodu. Mimo wszystko jednak, bez szkody dla pszczół, możemy im go trochę podebrać.

Jakub Sobeczek, pszczelarz z Fundacji Pszczoła Musi Być

W pierwszym miodobraniu Viessmann udało się uzyskać 23 kilogramy płynnego złota, które trafiło do słoiczków ozdobionych firmowymi barwami.

Będzie on przekazywany pracownikom i współpracownikom na uroczystościach z okazji 30 lecia firmy, by sami mogli spróbować owoców współpracy z Fundacją.

Wielokrotnie byliśmy zaangażowani w akcje proekologiczne i można bez przesady powiedzieć, że leżą one u podstaw naszej działalności. Jak większość świadomych ludzi, z niepokojem spoglądam w przyszłość, ciągle jednak mając nadzieję, że jesteśmy w stanie zmienić coś na lepsze — mówi Ewelina Bartnikowska — Cieszę się, że ta inicjatywa rozwija się i przynosi faktyczne korzyści. Dobrze wiedzieć, że dzięki naszym ulom w przyrodzie pojawią się kolejne rodziny pszczele. Miód jest do tego tylko dodatkiem, ale muszę przyznać, że bardzo miłym i smacznym.

Ewelina Bartnikowska, Menedżer Działu Marketingu

Miodobranie stanowi jedynie słodki akcent kooperacji z Fundacją. Cele nadrzędne to budowanie społecznej świadomości odpowiedzialności człowieka za środowisko, wagi bioróżnorodności i możliwości pomocy wszystkim owadom, nie tylko pszczołom miodnym. Działania w tym zakresie są już prowadzone, a w najbliższym czasie mają jeszcze przybrać na intensywności.


źródło: Fundacja Pszczoła Musi Być

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF