...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Przychody z reklamy mobilnej rosną

Według raportu przygotowanego przez PwC na zlecenie IAB przychody z reklamy mobilnej (w USA za 2016 rok) po raz pierwszy w historii okazały się większe od przychodów z reklamy na komputerach stacjonarnych. Jest to kolejny dowód na to, że od dawna zapowiadany "rok mobile" mamy już za sobą. Jakie jeszcze interesujące dane znajdziemy w raporcie?

Imponuje również wzrost przychodów względem roku poprzedniego, który wynosi 21,8 proc. Ogólnie przychody z reklamy internetowej w USA w 2016 roku wyniosły 72,5 mld. dolarów. Tak duży wzrost to zasługa właśnie rosnących przychodów z reklamy mobilnej.

Według Randalla Rothenberga (CEO IAB) reklama mobilne napędziła ekonomię internetu w 2016 roku. Coraz więcej osób zarządzających budżetami reklamowymi myśli już nie tylko w kategorii „mobile-first”, ale też „mobile-only”.

Warto też przyjrzeć się dynamice z jaką rosną przychody z reklamy mobilnej. W raporcie PwC/IAB ta kategoria pojawiła się dopiero w 2010 roku i z każdym rokiem notowała przynajmniej dwucyfrowe wzrosty procentowe.

 

Okazuje się też, że 73 proc. przychodów jest generowanych przez 10 największych firm zajmujących się sprzedażą reklamy online.

Dosyć zaskakujący może wydawać się duży spadek udziału reklamy w wyszukiwarkach internetowych z 34 proc. do 24 proc. Nie dziwi natomiast spadek z 16 proc. do 12 proc. jeśli chodzi o reklamy display na desktopie.

Cały raport znajdziesz pod tym linkiem.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF