Quo Vadis marketerze?


 

Ale jest jeszcze jedno, co je łączy. Wszystkie były poprzedzone latami ciężkich prób i ciągłym dążeniem ich autorów do rozwoju.

—————-

A jak Ty dążysz do rozwoju?

Potrzebujemy Twojej pomocy – odpowiedz nam na kilka pytań.

——————

Właśnie ta cecha – dążenie do doskonałości – jest charakterystyczna dla naszego gatunku. To ona  doprowadziła ludzkość  w miejsce, w którym aktualnie jesteśmy. Ale ta sama cecha  staje się powoli naszym największym wrogiem. Dlaczego?

 

Biznes i marketing dziś

Obecna rzeczywistość jest dla marketerów i właścicieli firm trudniejsza niż wcześniej. Po pierwsze, mamy do czynienia z niespotykanym jak dotąd natłokiem informacji. Każdej minuty powstają niezliczone (dosłownie) ich ilości.

Jak pisze Jonah Berger w “Efekcie viralowym” –  “Ludzie wymieniają się ze sobą 16 tysiącami słów dziennie, a w każdej godzinie odbywa się ponad 100 milionów rozmów, których tematem są marki” Contentu, który nas otacza jest więcej niż jesteśmy w stanie przyjąć, a co dopiero przeprocesować.

————-

czytasz brief.pl? Dołącz do badania i wypełnij ankietę: czytam i wypełniam

————-

Marketing FOMO

Do tego, cały czas zmieniają się algorytmy oraz narzędzia do pracy i analityki marketingowej i biznesowej. Strach przed pominięciem (FOMO) jest większy niż w innych branżach. Dlaczego? Bo pracując w marketingu szczególnie nie można pozwolić sobie, by zostać z tyłu.

———————-

Rozwój technologii sprawił, że praca w marketingu ma bardzo wiele specjalizacji – od performance marketingu, eventy, AI, UX na strategii kończąc. Już sam wybór, w którą stronę iść – niesie za sobą olbrzymi ładunek emocjonalny.  Bo przecież „nie da się być ekspertem od wszystkiego”.

————

A jaki Ty masz stosunek do rozwoju zawodowego?

Uzupełnij ankietę i sprawdź wyniki: teraz

—————

 

Pracując w marketingu, funkcjonujemy w rażąco czerwonym oceanie. Z jednej strony mamy klientów w środowisku przeciążenia informacyjnego, z drugiej konkurencję, z trzeciej podświadomość. A jeśli zdamy sobie sprawę, że klienci podejmują ponad 99% decyzji podświadomie, to czasami kwestionujemy sens naszej pracy w ogóle.

 

Jak sobie z tym radzisz?

Czy w dzisiejszych czasach popierasz motto Philipa Kotlera, Waldemara Pfoertscha i Uwe Sponholza, którym rozpoczynają książkę „H2H marketing”: „Wierzymy, że marketing może zmienić świat na lepsze”?

 

Czy jesteś zwolennikiem „Gra bez końca ”, o której pisze Simon Sinek – po prostu skupiasz się na własnym zysku i produkcie?

 

Co robisz, by nie zostać w tyle? 

Czytelniczko, czytelniku, marketerze, managerze, przedsiębiorco! Jeśli interesuje cię stan polskiego marketingu, wrzuć nam swoje 3 grosze i odpowiedz na kilka pytań które pozwolą nam przeanalizować potrzeby marketera i przygotować raport.

 

Zapraszamy Cię do udziału w naszym najnowszym badaniu.

Mamy dla Ciebie Bonus: każdy, kto weźmie udział w badaniu, pierwszy otrzyma jego wyniki na maila.

 

Poświęć nam chwilę i pomóż, bo potrzebujemy Twojego insightu: ok – wypełniam

 

P.S. Zapraszamy Was na śniadanie EKSPERCI, które odbędzie się już 31 maja (we wtorek) w FOOD TOWN w Fabryce Norblina.

Wspólnie porozmawiamy o tym, jak być na bieżąco w marketingu i ogarnąć tyle tematów, wiedzy, nowinek. Jak poradzić sobie w reklamowej postnowoczesności informacyjnej i nie utonąć?

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ I BĄDŹ Z NAMI LINK TUTAJ

 

Autorka: Joanna Burdek

Strateżka, copywriterka, wykładowczyni. Właścicielka agencji Brand Useful: www.branduseful.pl Prowadzi szkolenia ze strategii marki i copywritingu. Na co dzień doradza firmom, jak wdrażać marketing oparty na brand purpose i budować mocne brand memory. Wierzy w to, że biznes, to więcej niż zarabianie, a marketing to więcej niż leady i lejek. Pracowała dla takich marek jak Continental, O bag, Zamek Wawel. Jest autorką powieści “Rudy kot bez rodowodu i zielony korytarz”. 

 

Źródła:

Melinda Palmer “What your customers want and can’t tell you”

Miłosz Brzeziński “Wy wszystkie moje ja”

Adam Grant  “Leniwy umysł”       

Daniel J. Siegel “10 minut uważności”

Jonah Berger “Efekt viralowy”       

Klauda Pingot “Błękitny umysł”

badaniemarketingraportrozwój osobistysticky