...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Silver gaming – 15% polskich graczy to osoby w wieku 55+

Silver Gamers

Silver gaming to zjawisko, które zyskuje coraz większą popularność. Powstają nie tylko dedykowane fora skupiające społeczność graczy, ale także profesjonalne drużyny biorące udział w turniejach. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Intela wynika, że aż 58% spośród graczy w wieku 55+ to kobiety.

Silver gaming to zjawisko, które zyskuje coraz większą popularność. Powstają nie tylko dedykowane fora skupiające społeczność graczy, ale także profesjonalne

Wizerunek gracza w ciągu ostatnich lat przeszedł niemałą metamorfozę. Wiele negatywnych określeń często w przeszłości łączonych z światem gamingu odeszło w niepamięć, dzięki czemu coraz więcej ludzi śmiało deklaruje, że lubi grać. Świadczyć o tym może między innymi wzrost średniego wieku gracza, a trend silver gamera jest coraz bardziej widoczny w Polsce. Można zauważyć także, że wśród kobiet silver gamerki stanowią coraz większą grupę względem mężczyzn (42% wszystkich graczy 55+ to mężczyźni) oraz prawie ¼ wszystkich grających kobiet w Polsce.

Gracze w wieku 55+ grają z mniejszą częstotliwością niż inne grupy i rzadziej identyfikują się jako gamerzy (8% respondentów). Jednak 1/3 z nich uważa gry za swoje hobby i poświęca im dużo czasu. Wśród przebadanej grupy byli to głównie light userzy, którzy grają do 7 godzin tygodniowo (21% wszystkich badanych plasuje się w kategorii light user). Z kolei 9% badanych to heavy userzy, poświęcający na granie 14 godzin tygodniowo. Trend silver gamera jest również popularny ze względu na bycie jedną z możliwości spędzania wolnego czasu – ponad 70% badanych deklaruje, że gry to dobry sposób na relaks, tyle samo widzi w nich możliwość treningu refleksu i zręczności.

Gry logiczne i edukacyjne oraz… Wiedźmin

Silver gamerzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy najczęściej grali w gry logiczne oraz edukacyjne (74% wskazań), na drugim miejscu wskazywano gry przygodowe, a następnie sportowe – w tym wyścigi – oraz tak zwane strzelanki. Co ciekawe, tradycyjny Pasjans został wskazany jako ulubiona gra tylko przez 8% respondentów. Ulubioną grą w przedziale wiekowym 55+ z wynikiem 25% okazała się seria gier Wiedźmin, tuż po niej The Sims (22%) i FIFA (21%). Taki sam wynik jak wyżej wspominany Pasjans otrzymały również tytuły Minecraft oraz World of Tanks.

Poczucie społeczności i relaks

Zdecydowana większość silver gamerów (72%) zgadza się ze stwierdzeniem, że „gry rozwijają zręczność i refleks”. Równie ważną motywacją są dla seniorów także poczucie odstresowania i relaks, które wskazało 71% respondentów. Z kolei 67 % graczy 55+ podkreśliło satysfakcję z grania, gdy uda się im przejść trudny poziom lub misję i zdobyć kolejne osiągnięcie.

W Polsce przebadana grupa wiekowa najczęściej gra w trybie single player, a więc w rodzaju rozgrywki przeznaczonej dla jednego gracza, chociaż już 25% badanych przyznało, że w ostatnim tygodniu grało też online z innymi ludźmi.

Od zawsze uważaliśmy, że granie jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, a w tym trudnym okresie kwarantanny coraz więcej osób sięga po taką rozrywkę. Osoby 55+ to rosnąca grupa konsumentów i ciekawa szansa dla branży produkcji gier komputerowych.

Anna Kaźmierczak, Consumer Sales Director North East EMEA, Intel

Warto również dodać, że 31% polskich silver gamerów deklaruje, że gry są ich hobby. Co więcej, często nie tylko grają, ale także angażują się mocniej poprzez oglądanie rozgrywek esportowych – 26% respondentów – oraz oglądanie gamingowych influencerów – 19% ankietowanych.


Źródło: informacja prasowa Intel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF