Social selling, czyli jak sprzedawać w dobie social mediów?

1-2 czerwca odbędzie się 4 edycja LinkedIn Local Virtual

 

Aż 92% kupujących B2B jest gotowych nawiązać współpracę ze specjalistą ds. sprzedaży, który jest znanym liderem w branży. Czy potrzebujesz innych powodów do tego, by wdrożyć Social Selling w swojej firmie?

Social Selling ze względu na rosnącą popularność, jest teraz na ustach wszystkich tych, dla których sprzedaż produktów i usług, jest ważną częścią biznesu. Wiele osób zastanawia się czy jest to tylko modny temat, czy pozytywna zmiana w podejściu do sprzedaży?

Czym jest skuteczny Social Selling i jak wdrożyć go w swojej firmie?

Social Selling to praktyka polegająca na wykorzystywaniu mediów społecznościowych marki oraz pracowników w komunikacji z potencjalnymi klientami. Social Selling to punkty styku z marką na wszystkich etapach ścieżki zakupowej. Kolejne badania i wyciągane na ich podstawie dane potwierdzają, że Social Selling ma pozytywny wpływ na zwiększenie sprzedaży w firmie.

Budowanie lojalności w social mediach

Prawie 50% ruchu w serwisach społecznościowych B2B pochodzi z LinkedIn. Jest to największy na świecie serwis skupiający środowiska biznesowe i, co ważne, w Polsce cały czas zdobywa on na popularności. LinkedIn znajduje się u nas na fali wznoszącej i jest to doskonały czas na wykorzystanie jego potencjału.

 

Każdego miesiąca w Polsce do serwisu dołącza około 45 tysięcy nowych użytkowników. Ich całkowita liczba wynosi natomiast około 5 milionów.

 

W krajach zachodnich zbliżonych do Polski pod kątem ludnościowym – dla przykładu w Kanadzie – z LinkedIna korzysta obecnie około 50% społeczeństwa.

53% lojalności klientów napędzane jest zdolnością sprzedawcy do dostarczania unikalnych informacji, które można łatwo uzyskać za pośrednictwem mediów społecznościowych. Żaden inny kanał sprzedaży nie daje tak dużej transparentności i poczucia obcowania z marką na co dzień.

Dzięki social mediom mamy okazję obserwować marki w różnych kontekstach, utożsamiać się z nimi, budować lojalność, a co za tym idzie – samoistnie stawać się ambasadorami swojej marki czy produktu.

 

Jak social media zmieniły podejście do sprzedaży?

Sprzedaż różnicuje między innymi oferowana usługa/produkt, grupa odbiorców, miejsce sprzedaży, jak i kontekst społeczno-kulturowy. Aby odnosić sukcesy w sprzedaży, bardzo ważne jest uwzględnienie tych czynników w planowaniu strategii sprzedażowej.

Social media pozwalają na dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców, ale – co ważniejsze – umożliwiają odpowiednie targetowanie grupy docelowej, zaoszczędzając czas i pieniądze reklamodawców (jak i samych konsumentów).

Dzięki odpowiednim narzędziom analiza efektów sprzedaży staje się prostsza, co pozwala na jeszcze bardziej efektywne działania sprzedażowe za pośrednictwem social mediów.

 

W natłoku bodźców i informacji coraz większą rolę odgrywa autentyczność marki i prezentowana jakość.

 

Te dwa czynniki są ważnymi drogowskazami przy dokonywaniu decyzji przez konsumenta. W dobie, kiedy niemal dowolny produkt czy usługę zamówić możemy jednym kliknięciem, to te wartości coraz częściej okazują się kluczowe dla sukcesu marki. Przede wszystkim przybliżyły marki do swoich odbiorców. Współcześnie możemy zobaczyć jak produkowany jest krem do twarzy, jak powstaje czekolada z okienkiem albo jak wygląda proces pakowania paczek i przygotowania ich do wysyłki.

Social media mają ogromną moc. Mogą pomóc przyciągnąć Klienta albo niebezpiecznie się od niego oddalić. Sprzedaż online w dobie social mediów na pozór wydaje się prostszym rozwiązaniem, jednak należy pamiętać, że cały wachlarz nowych możliwości to także więcej potencjalnych pułapek. Dlatego tak ważne jest profesjonalne przygotowanie. Po większą dawkę profesjonalnej wiedzy już dziś zapraszamy na 4. edycję wydarzenia #LinkedinLocalVirtual. BRIEF patronuje wydarzeniu.

 

Linkedin Local Virtualsocial sellingsticky