...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Spotify wciąż dominuje

streaming raport

Na rynku pojawia się coraz więcej usług pozwalających na słuchanie muzyki. Każdy wiec stara wyróżnić się na swój sposób, a mimo to król jest nadal jeden.

Świeżo opublikowany raport MIDiA pokazuje jak wyglądał rynek muzycznego streamingu w drugim kwartale 2021 roku oraz jak zmienił się w stosunku do 2020 roku.

Pomimo spadku o 2 pkt procentowe niekwestionowanym królem wciąż pozostaje Spotify z ponad 30% udziałem rynku. Kolejne miejsca dość równo podzielone zostały przez Apple music, Amazon music oraz Tencent music, które razem zajęły 41% rynku. Na pewno zadowolony może być Google mimo dopiero piątek miejsca i 8% udziału w rynku zaliczył najwyższy wzrost rok do roku wynoszący 50%. Z punktu widzenia Polskich użytkowników brakować w rankingu może Tidala, który musi zadowolić się wliczeniem go w 10% kategorie innych mniej używanych platform.

wykres streaming

W nadchodzącym roku warto będzie obserwować rozwój usługi YouTube Music, która ma szanse namieszać na rynku oraz dalsze losy Spotify, które w najbliższych latach może umocnić swoją pozycję lub spaść z wysokiego konia.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF