...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Startup Pacific.org stworzył karty płatnicze wykonane z plastiku wyłowionego z oceanu

Pacific.org

“Dbamy o to, żeby plastik z oceanu trafił do twojego portfela, a nie do żołądka.”- tymi słowami start-up promuje karty płatnicze, do stworzenia, których wykorzystano plastik pozyskany z zalegających w morzach i oceanach plastikowych śmieci. Dodatkowo każdy posiadacz ekologicznej karty od Pacific sam przyczyni się do oczyszczania błękitnych płuc Ziemi, ponieważ 0,1% od każdej transakcji dokonanej tymi kartami trafi na konto fundacji zajmującej się oczyszczaniem oceanów.

Według WWF w wyniku zanieczyszczenia środowiska, każdego tygodnia każdy z nas spożywa 5 gramów mikroplastiku. Jest to ilość plastiku wystarczająca do wyprodukowania karty płatniczej. Startup chce wpłynąć na zmniejszenie ilości zanieczyszczeń w oceanach wyławiając z nich plastik i przerabiając na karty. Kartę Pacific Mastercard otrzymać można za darmo, a jedynym warunkiem jest zapisanie się na listę oczekujących na stronie internetowej start-up’u (https://.pacific.org). Karty zaczną być wysyłane do chętnych zapisanych na listę po planowanej na wrzesień premierze aplikacji.

Pacific to nowa aplikacja, będąca połączeniem portfela mobilnego z platformą e-commerce. Startup kładzie duży nacisk na ekologię. Firma planuje przeznaczać 1% z każdego zakupu w modowym marketplace oraz 0.1% z każdej płatności kartą Pacific Mastercard na oczyszczanie oceanów. Dzięki systemowi zintegrowanemu z popularnymi silnikami sklepowymi, sprzedawcy otrzymają możliwość zintegrowania sklepu z Pacific w kilku prostych krokach. Ciekawostką jest zupełnie nowa metoda płatności na europejskim rynku – kod QR. Dzięki zastosowaniu tego narzędzia sprzedawcy będą mogli sprzedawać produkty przez social media, YouTube’a oraz innego rodzaju content marketingowy. Więcej o aplikacji Pacific przeczytać można na stronie start-up’u www.pacific.org.

Źródło WWF: https://wwf.panda.org/?348371%2FCould-you-be-eating-a-credit-card-a-week


Źródło: Pacific.org 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF