...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Znamy wszystkich uczestników MSI 2022!

Już niedługo stałych obserwatorów zmagań na turniejach League of Legends czeka kolejna dawka emocji. Mistrzowie najlepszych regionów zmierzą się w Mid Season Invitational (MSI 2022) rozgrywanym tym razem w Korei Południowej.

Już 10 maja startuje turniej śródsezonowy League of Legends. Te „małe mistrzostwa świata” będą miłą przerwą między rozgrywkami ligowymi, tuż przed startem letniego splitu.

W zawodach udział wezmą mistrzowie konkretnych lig, m.in. LEC (Europa), LCS (Ameryka Płn.), LPL (Chiny), LCK (Korea Płd.) i wiele innych. Organizacje zawalczą o pieniądze z puli nagród wynoszącej łącznie 250 000 dolarów.

Komplet uczestników poznaliśmy wczoraj, kiedy to drużyna Evil Geniuses na czele z Kacprem „Inspiredem” Słomą zwyciężyła w finale LCS z organizacją 100Thieves.

W turnieju zabraknie reprezentanta ligi rosyjskiej. Decyzja o dyskwalifikacji drużyn została podjęta krótko po najeździe na Ukrainę.

Grupy prezentują się następująco:

Grupa A:

  • Detonation FocusMe (Japonia)
  • Saigon Buffalo (Wietnam)
  • T1 (Korea Płd.)
  • Team Aze (Meksyk)

Grupa B:

  • Istanbul Wildcards (Turcja)
  • PSG Talon (Tajwan)
  • RED Canids (Brazylia)
  • RNG (Chiny)

Grupa C 

  • Evil Geniuses (Ameryka Płn)
  • G2 Esports (Europa)
  • ORDER (Australia)

 

Adam Daniluk

MSI 2022 u pięciokrotnych mistrzów świata

MSI 2022

Riot Games, firma odpowiedzialna za grę League of Legends ujawnia wszelkie informacje związane z największym turniejem śródsezonowym. MSI 2022 odbędzie się w Korei Południowej.

Mid Season Invitational to impreza, która ma miejsce pomiędzy rundą wiosenną i letnią w turniejach League of Legends. Biorą w niej udział wyłącznie mistrzowie najbardziej prestiżowych lig.

Mimo że nie poznaliśmy jeszcze wszystkich uczestników, to otrzymaliśmy dokładne szczegóły o dacie i lokalizacji wydarzenia. Zawody rozpoczną się 10 maja, a skończą przed końcem miesiąca. Odbędą się w Korei Południowej, w miejscowości Busan, w których mieszczą się areny Busan Exhibition oraz Convention Center. Wcześniej organizowane tam były Worldsy 2014 oraz 2018, a także MSI 2018. Dodatkowym smaczkiem jest to, że reprezentantem ligi koreańskiej (LCK) w tym roku będzie T1, najbardziej utytułowana drużyna League of Legends.

W MSI nie będą mogli wziąć udział zwycięzcy ligi rosyjskiej. Decyzja podyktowana jest inwazją Rosji na Ukrainę. Wszystkie informacje zostały ujawnione przez Riot w cyklu „Take Notes”.

Wciąż nie wiadomo, czy w turnieju weźmie udział Wietnam. Reprezentantów tego regionu nie oglądaliśmy na turniejach międzynarodowych od początku pandemii COVID-19. Możliwe, że w tym roku się to zmieni.

 

Adam Daniluk

VALORANT EAST: UNITED – Season Final już w ten weekend!

VALORANT EAST: UNITED

Niemal 5000 graczy, 100 drużyn biorących udział, 2000 rozegranych meczów oraz pula finansowa sięgająca blisko 15 000 USD – tak w największym skrócie wyglądał do tej pory projekt VALORANT EAST: UNITED. Już w najbliższy weekend odbędą się finały turnieju organizowanego przez Polską Ligę Esportową, będącą partnerem Riot Games. Stawką rywalizacji będzie awans do VALORANT Regional League East: Surge i 5000 dolarów dla zwycięzcy.

Gdy Aleksander „zeek” Zygmunt oraz Patryk „starxo” Kopczyński w zeszłym roku wraz z organizacją Acend zdobywali Mistrzostwo Świata, mało osób przypuszczało jak wielu fanów w tak krótkim czasie zyska FPS od Riot Games. Co ciekawe, dotyczy to także kraju nad Wisłą oraz regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Polska Liga Esportowa, która w najbliższy weekend organizuje finały VALORANT EAST: UNITED – turnieju dla 20 krajów regionu, przedstawiła podsumowanie projektu. W ciągu niewiele ponad miesiąca w ramach 5 hubów ponad 4700 osób rozegrało 1723 meczów. Najbardziej aktywny gracz – bl0ckedd – rozegrał ich aż 255.

VALORANT EAST: UNITED – szansa dla talentów

Gdy startowaliśmy z VALORANT EAST: UNITED nie nastawialiśmy się na sukces komercyjny. Projekt był skierowany do początkujących zawodników, którzy marzą o międzynarodowej karierze. Obecność w oficjalnym ekosystemie esportowym Riot Games otwiera nowe możliwości. Mogliśmy realnie pomóc zawodnikom wykonać pierwszy krok w stronę lig regionalnych i cyklu VCT .

Krystian „TERP” Terpiński , Project Manager w Polskiej Lidze Esportowej odpowiedzialny za VALORANT EAST: UNITED

Pierwszym etapem rozgrywek były HUBy, w których mógł wziąć udział każdy chętny gracz. Miały one dwa formaty – solo oraz drużynowe (dla wszystkich chętnych). Celem HUBów solo było zapewnienie odpowiedniego środowiska i rozwoju dla młodych talentów sceny VALORANTa. Początkujący gracze mieli okazję, by znaleźć drużynę, która będzie osiągała sukcesy. Łącznie zgłosiło się ponad 4700 chętnych graczy.

Do trzech pierwszych turniejów tygodniowych zakwalifikowało się pięć najlepszych drużyn z HUBów drużynowych, pięciu najlepszych zawodników z HUBów solo, także dwie formacje otrzymały zaproszenie od organizatorów. Po trzech tygodniach starć przyszła pora na turniej miesięczny. Wystąpiły na nim cztery drużyny z największą ilością punktów zdobytych w trzech, poprzedzających turniej miesięczny – turniejach tygodniowych. Wówczas nastąpiły zmiany, zasugerowane przez samych graczy.

Po pierwszym miesiącu działania HUBów i funkcjonowania turniejów, postanowiliśmy, jak zresztą zawsze, posłuchać głosu community. Był to moment w którym zrezygnowaliśmy z HUBów drużynowych i zastąpiliśmy je zwyczajnymi turniejami. W tym samym czasie ulepszyliśmy format solo HUBów – 3 regionalne HUBy zamieniliśmy w dwa, wspólne dla wszystkich nacji podpiętych pod VEU. Uczestnicy nowych solo HUBów – Contender oraz Challenger – na przestrzeni trzech tygodni rywalizowali o nagrody rzeczowe o wartości ponad 4 tys. zł. 

Krystian Terpiński, PLE

Uczestnikami finałowego turnieju zostały formacje, które zgromadziły największą liczbę punktów, zarówno w Monthly, jak i Weekly Cupach. Liczyła się suma punktów zdobytych w tych obu formatach – tygodniowym i comiesięcznym.

Finały w najbliższy weekend

Już w najbliższy weekend rusza VALORANT EAST: UNITED – Season Final, stawką którego jest przede wszystkim awans do VALORANT Regional League East: Surge, czyli prościej mówiąc – o szczebel rozgrywkowy wyżej. Zagra tam sześć najlepszych formacji z VALORANT EAST: UNITED, w tym dwie, w pełni polskie drużyny: Wataha oraz Ownage. Triumfator ponadto zgarnie 5000 dolarów.

Stawka jest zatem bardzo wysoka i można być pewnym, że czekają nas emocje na najwyższym poziomie. Przygotowaliśmy również międzynarodowy skład komentatorski, który pozwoli publice z całej Europy śledzić zmagania drużyn. Po raz pierwszy w VALORANT EAST: UNITED dostępny będzie anglojęzyczny stream. Łącznie relacja zostanie przeprowadzona w czterech językach.

Krystian Terpiński

Transmisja odbędzie się na kanale Twitch.tv/veu_gg. Zapraszamy do oglądania i kibicowania.


źródło: PLE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

7. sezon Ultraligi wchodzi w fazę play-off

ULS7_Playoff_Poster_1920_1080

Już dziś (15 marca) o godz. 16:40 rusza faza play-off turnieju Ultraliga. Sześć najlepszych drużyn z Polski i regionu bałtyckiego powalczy o awans do turnieju EU Masters i nagrody z puli 100 000 zł.

Wchodzący właśnie w decydującą fazę 7. sezon Ultraligi był wyjątkowy pod wieloma względami. Zacznijmy od tego, że aż trzy drużyny, które awansowały do play-offów, to ultraligowi debiutanci: Forsaken, Zero Tenacity i Topo Centras Iron Wolves, a po raz pierwszy zabrakło w nich Illuminar Gaming. Z dobrej strony po raz kolejny pokazało się natomiast AGO ROGUE (w sezonie 1. i 2. Rogue Esports Club), które siódmy raz z rzędu zakończyło etap grupowy na pozycji lidera, awansując do play-offów z pierwszego miejsca. W tym sezonie nie zobaczyliśmy natomiast obrońcy tytułu, którą jest nieistniejąca już formacja PDW. Pozytywną zmianę dostrzegą również zwycięzcy 7. sezonu Ultraligi, którzy na swoje konto otrzymają przelew na 60 000 zł zamiast 30 000 zł, jak to miało miejsce w poprzednim sezonie.

Co warte odnotowania, pierwszy raz w historii drużyny zmagające się w ramach Ultraligi mają zagwarantowane aż 4 sloty w European Masters (tak dużą liczbą miejsc może pochwalić się jeszcze tylko Francja). Wpływ na to miały bardzo dobre wyniki polskich drużyn w ostatnich czterech edycjach oraz fuzja z Baltic Masters. Najbliżej awansu do EU Masters są liderzy fazy zasadniczej AGO ROGUE i Topo Centras Iron Wolves, którzy zmierzą się ze sobą w play-offach. Zwycięzca tego starcia awansuje do wielkiego finału, a przegrany będzie miał szansę na wejście do decydującego etapu zmagań z dolnej drabinki. O dwa pozostałe sloty powalczą Team ESCA Gaming, Zero Tenacity, Forsaken i Komil&Friends.

Transmisje z play-offów 7. sezonu Ultraligi można oglądać od 16:40 w każde wtorki i środy, w telewizji Polsat Games oraz na platformach Twitch.tv i YouTube. Aby uatrakcyjnić transmisję, organizator turnieju FRENZY zaprosił do współpracy znane osobistości esportowej sceny LoLa. W tym tygodniu do grona analityków dołączy obecny trener Gentlemen’s Gaming, Kasper „Kaspersky” Gutkowski, a kolejni goście będą ogłaszani sukcesywnie.


źródło: FRENZY

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Riot Games zawiesza europejskie Valorant Champions Tour

Valorant Masters

Riot Games tymczasowo zawiesza zawody Valorant Champions Tour rozgrywane w Europie. Decyzja jest podyktowana obecną sytuacją na Ukrainie.

Trzeci tydzień rozgrywek nie odbędzie się, tak jak pierwotnie planowano. Decyzję podjęto 25 lutego, zaraz po rozpoczęciu agresji kraju ze wschodu na terenie Ukrainy. Nie wiemy jeszcze kiedy gracze wrócą. Zawody miały zakończyć się 27 marca, jednak przez obecną sytuację wątpliwą jest kontynuacja turnieju w najbliższym czasie. W lidze bierze udział 13 zawodników z Rosji i dwóch z Ukrainy.

Adam Daniluk

Mobilna gra przebiła oglądalnością Dotę 2

Mobile Legends Bang Bang

Najczęściej oglądaną grą w 2021 było League of Legends. Gra od Riotu rok w rok bije ustanowione przez siebie rekordy i aktualnie ciężko o równą rywalizację pod względem popularności. Ale wśród najchętniej oglądanych tytułów powoli wyłania się konkurencja wywodząca się z rynku gier mobilnych.

Piątka gier z największą liczbą oglądanych godzin prezentuje się następująco:

Pierwsze miejsce należy do wcześniej wspomnianego League of Legends. Gra pobiła wszelkie rekordy, a finał Mistrzostw Świata w szczytowym momencie był oglądany przez 4 mln użytkowników. Przełożyło się to na 664 milionów godzin oglądania.

Na drugim miejscu znajduje się bez większych kontrowersji Counter Strike Global Offensive z 410 milionami obejrzanych godzin.

Podium zamyka gra mobilna od Moonton. Duże zaskoczenie, ale Mobile Legends: Bang Bang przeskoczyło w popularności Dotę 2. 387 milionów watchtime’u do 347 milionów. Na świetny wynik mobilniaka składa się azjatycka publiczność, która z pewnością w świecie e-sportu jest najliczniejsza.

Ostatnie miejsce zestawienia zajmuje PUBG Mobile. Kolejny tytuł na telefony komórkowe. Dowodzi to temu, że rynek gier moblinych cały czas się rozrasta i powoli zaczyna dominować w e-sporcie.

Dane zostały sporządzone przez portal Esport Charts.

Adam Daniluk

Rusza faza zasadnicza VRL East: Surge

Znamy już wszystkich uczestników fazy zasadniczej turnieju VRL East: Surge. W otwartych kwalifikacjach, zakończonych 28 stycznia, zwyciężyły drużyny: Anonymo Mentos, l3wandowski i Team Finest. To one wraz z pięcioma zaproszonymi zespołami z największych krajów regionu zmierzą się w walce o nagrody z puli 20 tys. euro i możliwość awansu do rozgrywek wyższego szczebla. Faza zasadnicza wystartuje już 16 lutego o godz. 16:40, a transmisja będzie realizowana w pięciu językach: polskim, rumuńskim, węgierskim, czeskim i greckim.

Zasady rywalizacji w otwartych kwalifikacjach VRL East: Surge zakładały, że pięć najlepszych drużyn, po jednej z Czech, Polski, Rumunii, Węgier i Grecji, otrzyma przepustki do udziału w fazie zasadniczej turnieju. O trzy pozostałe miejsca walczyły natomiast formacje z całego regionu East, na który składa się 20 państw. W sumie do kwalifikacji zgłosiło się 85 zespołów. Po zaciętych pojedynkach ze starć zwycięsko wyszły Anonymo Mentos i l3wandowski walczące pod biało czerwoną flagą i Team Finest, który reprezentuje Izrael. Lista uczestników fazy zasadniczej wygląda następująco:

  • Polska: Awaria (zaproszenie), Anonymo Mentos (otwarte kwalifikacje) oraz l3wandowski, w skład którego wchodzi trzech Polaków, Czech i Duńczyk (otwarte kwalifikacje)
  • Grecja: Anorthosis Esports (zaproszenie)
  • Rumunia: KTRL (zaproszenie)
  • Węgry: need more DM (zaproszenie)
  • Czechy: Straight Outta Retirement (zaproszenie)
  • Izrael: Team Finest, w skład którego wchodzi trzech Izraelczyków, Białorusin i Fin (otwarte kwalifikacje)

W otwartych kwalifikacjach VRL East: Surge wzięło udział 85 drużyn z 20 krajów, co pokazuje, że europejska scena Valorant ma się dobrze. Trzeba też wspomnieć o świetnej dyspozycji drużyn z polskimi zawodnikami w składzie, które zdominowały kwalifikacje i wywalczyły aż dwa z trzech miejsc. Dzięki temu w fazie zasadniczej polski kibic na pewno nie będzie narzekał na brak rozgrywek z udziałem naszych rodaków. Aby zapewnić naszym widzom jak najlepsze wrażenia z oglądania meczów, zdecydowaliśmy się na uruchomienie dodatkowego studia do transmisji.

Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający FRENZY

Wraz z zakończeniem otwartych kwalifikacji VRL East: Surge wkracza w fazę zasadniczą. Począwszy od 16 lutego, aż do 10 marca w każdą środę i czwartek najlepsze drużyny będą rywalizować o nagrody pieniężne i zaproszenie do turnieju promocyjnego VALORANT Champions Tour – esportowego odpowiednika Ligi Mistrzów. W drugim splicie zwycięzca VRL East: Surge wywalczy udział w VCT Promotion, w którym spotkają się najlepsze drużyny ze wszystkich ośmiu lig regionalnych oraz dwie najsłabsze z VCT EMEA Stage 1 Challengers.

Format pierwszego sezonu fazy zasadniczej to klasyczny Round Robin Bo3, czyli każdy z każdym, do dwóch zwycięstw w spotkaniu. W fazie pucharowej zobaczymy natomiast format Double Elimination Bo3, czyli drabinkę podwójnej eliminacji i rozstawienie w zależności od wyników fazy zasadniczej. Wielki finał to z kolei Bo5, do trzech zwycięstw.

Za organizację rozgrywek od strony administracyjnej i operacyjnej oraz polską transmisję i promocję wydarzenia odpowiedzialna jest spółka FRENZY. Z uwagi na regionalny charakter projektu, firma będzie współpracowała z czterema partnerami z Rumuni, Czech, Węgier i Grecji, którzy zorganizują transmisję w swoich ojczystych językach. Firmy te to PVP Media (Grecja), Digital Crusade (Rumunia), Hitpoint (Czechy) i Leet (Węgry).

Adam Daniluk

League of Legends: Wild Rift z harmonogramem na 2022 rok

LOL Wild Rift Roadmap

Riot Games wcześniej w styczniu ujawnił harmonogram turniejów w ich mobilnej grze League of Legends: Wild Rift. Już tego lata będzie można zobaczyć pierwsze oficjalne Mistrzostwa Świata.

Pierwszy oficjalny rok rozgrywek Wild Rift już wystartował. Od tygodnia śledzić można rozgrywki w lidze brazylijskiej, a następne turnieje rozpoczynać się będą już niebawem. Całość potrwa do maja. Riot twierdzi, że każda z lig regionalnych posiada własny styl i będzie unikalna.

Wild Rift Ligi
źródło: Riot Games

 

Pierwszy międzynarodowy turniej zobaczymy dopiero latem. Szanse na wyjazd będą miały 24 najlepsze drużyny z lig regionalnych, z których do głównego wydarzenia trafi tylko 8 z nich. W głównej części wydarzenie organizacje powalczą o tytuł Mistrza Świata.

W zeszłym roku największym wydarzeniem w Wild Rift było Horizon Cup. Zwyciężyła je chińska organizacja Da Kun Gaming. Cała pula nagród wynosiła wtedy 500 tys. dolarów.

 

 

Adam Daniluk

Ruszają otwarte kwalifikacje do VRL East: Surge

VRL East Surge

26 stycznia rozpoczną się otwarte kwalifikacje do VALORANT Regional League. Zawodnicy z 20 krajów powalczą o nagrody z puli 20 tys. euro i możliwość awansu do rozgrywek najwyższego szczebla, czyli VALORANT Champions Tour.

Projekt VRL to nowe e-sportowe otwarcie dla firmy Riot Games. W tym roku pojawi się osiem lig, wzorowanych na formacie ERL (lig regionalnych) z League of Legends. Za organizację rozgrywek odpowiedzialny będzie dom produkcyjny FRENZY.

Turniej VRL East: Surge będzie miał charakter międzynarodowy. Zawodnicy powalczą o nagrody z puli 20 tys. euro i awans do turnieju kwalifikacyjnego poprzedzającego Valorant Champions Tour. Na drużyny czekają trzy turnieje kwalifikacyjne rozgrywane w systemie drabinki pojedynczej eliminacji. Format zmieni się w spotkaniu finałowym, gdzie wygrany wyłoniony zostanie w ciągu trzech gier.

Zwycięzca każdego z turniejów zagwarantuje sobie bezpośredni awans do głównych rozgrywek. Ostatnia drużyna automatycznie spadnie z ligi, a miejsca 6 i 7 zawalczą w barażu z ekipami, które zdobyły najwięcej punktów w niższej klasie rozgrywkowej.

E-sportowa scena gry VALORANT jest w podobnym miejscu, w którym League of Legends było 10 lat temu. Projekt VRL East: Surge jest jednym z elementów, który ma jednoczyć profesjonalnych zawodników i fanów tytułu z naszego regionu. Jako organizator rozgrywek będziemy uważnie analizowali przebieg pierwszego sezonu VRL i wsłuchiwali się w głosy zawodników i widzów, aby jak najlepiej dostosować format do naszych standardów i oczekiwań społeczności 

Marcin Kilar, Dyrektor Zarządzający FRENZY

Harmonogram otwartych kwalifikacji:

  • 26 Stycznia – turniej kwalifikacyjny #1
  • 27 Stycznia – turniej kwalifikacyjny #2
  • 28 Stycznia – turniej kwalifikacyjny #3

Format otwartych kwalifikacji

  • Drabinka pojedynczej eliminacji (Bo1)
  • Spotkanie finałowe – do dwóch zwycięstw w spotkaniu (Bo3)

Format pierwszego sezonu

  • Faza zasadnicza – Round Robin Bo3 (każdy z każdym do dwóch zwycięstw w spotkaniu),
  • Faza pucharowa – Double Elimination Bo3 (drabinka podwójnej eliminacji, rozstawienie w zależności od wyników z fazy zasadniczej)
  • Wielki finał – Bo5 (do trzech zwycięstw).

Adam Daniluk

Nowy sezon w League of Legends i start rozgrywek e-sportowych

Season 2022

Wczoraj na kanale Riot Games pojawił się materiał zapowiadający nowy sezon rozgrywek e-sportowych w League of Legends. Pierwsze ligi startują już w przyszłym tygodniu.

Rozpoczął się sezon 2022. Kolejka rankingowa została zresetowana, a gracze od wczoraj mogą już śrubować swój wynik. Rozpoczęcie sezonu oznacza także powrót rozgrywek profesjonalnych. Mimo, że daty rozpoczęcia poszczególnych lig były już wcześniej ogłaszane, na Youtube został pokazany szczegółowy harmonogram, informujący kiedy rozpoczną się konkretne rozgrywki.

Oto on:

League of Legends harmonogram
źródło: Riot Games

 

Jedenastego stycznia rozpoczną się również rozgrywki lig regionalnych.  Wśród nich znajduje się także Ultraliga, która przeszła duże zmiany i została połączona z ligą bałtycką.

Adam Daniluk