Tencent Holdings informuje o 17% wzroście przychodów z gier, uzyskując zysk w wysokości 7,74 mld USD za pierwszy kwartał 2021 r


Firma poinformowała, że jej kwartalne przychody z gier wzrosły o 16,9% rok do roku do 43,6 mld jenów (6,78 mld USD), czyli 16% całkowitych przychodów Tencent, co przypisała głównie wzrostowi gier mobilnych w Chinach i wyższemu udziałowi w rynkach międzynarodowych.

W sumie przychody z gier mobilnych wyniosły 41,5 mld jenów (6,45 mld dolarów), co oznacza wzrost o 19% w porównaniu do roku 2020, dzięki korzystaniu z dobrych wyników Honor of Kings, PUBG Mobile i Peacekeeper Elite (Tencent księguje część przychodów z gier mobilnych z segmentu mediów społecznościowych). Przychody z gier na komputery PC wzrosły tylko o 1%, w porównaniu do 2020, do 11,9 mld jenów (1,85 mld USD) w pierwszym kwartale 2021 r.

Tencent zakończył kwartał zyskiem netto w wysokości 49,8 mld jenów (7,74 mld USD), co oznacza wzrost o 66,7% w porównaniu z tym samym okresem 2020 r.


Źródło: The Esports Observer

esportgry mobilneprzychodyrynek azjatysckistickyTecent