Teoria w praktyce – rozmowa z Marcinem Bruszewskim, Zwolneni z Teorii


 

Przemówienie Yuvala Harariego na początku Impactu skłoniło wszystkich słuchających do wewnętrznych refleksji na temat obecnego kryzysu. W tym również i naszego rozmówcę:

Harari mówił dzisiaj o możliwości wyboru. Czy będziemy wydawać pieniądze na edukacje, szpitale, rozwój czy na… czołgi. To jest wybór przed którym stoi cała Europa, a Yuval pozostawił go nam do przemyślenia. Wśród pozytywnych wyborów jest edukacja. Stanowi ona największy procent PKB. 14% wydatków państw zachodnich to edukacja i właśnie to jest to na co powinniśmy wydawać pieniądze.

Flagowym projektem Marcina jest Zwolnieni z Teorii. Przedsięwzięcie pozwoli młodzieży szybciej zrozumieć świat biznesu, poprzez działanie w praktyce.

W erze XXI wieku aktywności powtarzalne są w różny sposób automatyzowane i usuwane z pracy każdego z nas. I to powoduje że szkoła taka jaka była, która uczy chemii, fizyki itp. staje się przestarzała. Za to wchodzą takie aktywności jak inicjowanie własnych przedsięwzięć, kreatywność, przywództwo i praca zespołowa. Edukacja może na to odpowiedzieć i kształtować od małego kompetencje potrzebne w przyszłości. Zwolneni w Teorii dostarcza taką usługę. Młodzież organizuje własny projekt społeczny. Tworząc to uczą się kompetencji sami. Muszą sami stworzyć własną kampanie, zebrać partnerów, pokazać się w mediach. Chcielibyśmy dużo wyprzeć z tego co jest. Zwolneni z teorii mają być przeciwwagą do koncentracji do teorii. Ma uświadomić, że czegoś może nam brakować. I tym czego nam brakuje jest praktyka.

Marcin Bruszewski, Zwolnieni z Teorii

Więcej o samym projekcie Marcin opowiedział w materiale wideo:

 

50 kreatywnychsticky