Trendy w turystyce – jak zmieniły się zachowania podróżnych w wyniku COVID-19? [RAPORT]

Światowa Rada ds. Podróży i Turystyki (WTTC) reprezentujące globalnie sektor turystyki i podróży. Połączyła siły z wiodącym dostawcą usług turystycznych – Grupą Trip.com, aby przeanalizować trendy konsumenckie kształtujące ożywienie sektora podróży i turystyki. Od początku pandemii ograniczenia mobilności utrudniały podróże międzynarodowe. Chociaż podróże krajowe zapewnią bardzo potrzebny impuls sektorowi, WTTC twierdzi, że powrót podróży międzynarodowych ma kluczowe znaczenie dla ponownego uruchomienia globalnej gospodarki.

źródło: WTTC/Trip.com

 

Najnowsze prognozy pokazują silny wzrost wydatków międzynarodowych w 2022 r. i przyszłych latach. Po spadku o 69,4% w roku 2020, globalne wydatki na podróże międzynarodowe wzrosną o 9,3% w 2021 i aż o 93,8% w 2022. Raport ujawnia również jak ograniczenia dotyczące podróży wpłynęły na wzrost turystyki krajowej. Na platformie Trip.com liczba rezerwacji hotelowych wzrosła o ponad 200% w podrównaniu z rokiem 2019.

źródło: WTTC/Trip.com

 

Aby uniknąć ograniczeń, podróżni szukają drugorzędnych miejsc docelowych, z dala od tradycyjnych miejsc wakacyjnych. Ta preferencja pozytywnie wpływa na lokalne społeczności i źródła utrzymania. Według danych dotyczących rezerwacji hoteli Trip.com, Abu Dhabi (ZEA), Chiang Mai (Tajlandia), Doha (Katar), Florencja (Włochy) i Frankfurt (Niemcy) były najpopularniejszymi drugorzędnymi celami podróży w swoich krajach w 2021 roku.

Z raportu również wynika fakt, że klienci odczuwają coraz większą chęć do wybierania lotów niskoemisyjnych. Od czasu uruchomienia w 2019 linii pozwalających na podróżowanie zrównoważone aż 68 mln podróżnych zdecydowało się zarezerwować w Skyscanner lot oznaczony etykietą “Greener Choice”

źródło: WTTC/Trip.com

 

Pobierz pełny raport 


źródło: WTFF, Group Trip.com

podróżeraportstickytrendy konsumenckietrip.comturystykaWTTCzachowania podróżnych