...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Trump przegrał wyścig o fotel prezydenta, ale liczbą wzmianek na swój temat wygrał ten toczący się online

USA wybory Biden trump

Prezydentem elektem jest już oficjalnie Joe Biden, ale urzędujący prezydent niechętnie usuwa się w cień – podobnie jak w świecie online. Firma Neticle, zajmująca się inteligentną analizą tekstu, zebrała odpowiednie wzmianki z Polski, Niemiec, Austrii i Węgier, aby określić, jak przedstawia się ocena tego wydarzenia w sieci.

Jednym z wydarzeń, zwracającym na siebie oczy całego świata w ciągu ostatnich kilku miesięcy, były wybory w USA i prowadząca do nich kampania. W dzisiejszym globalnym świecie, decyzje podjęte w Ameryce nieuchronnie wpływają również na wiele aspektów naszego życia w Europie, nic więc dziwnego, że opinia publiczna nie mogła pozostać obojętna.

fot. Neticle

Kiedy podczas liczenia głosów Joe Biden przekroczył granicę potrzebnych 270 głosów wyborczych, stało się jasne, jak bardzo podzielone są „Stany Zjednoczone”. Do mapowania przebiegu i nastroju rozmów internetowych w Europie, nie ma lepszego narzędzia niż Neticle Media Intelligence. System przeszukiwał sieć austriacką, niemiecką, węgierską i polską w poszukiwaniu wzmianek o Joe Bidenie i Donaldzie Trumpie od 1 września do połowy listopada.

Niemcy pisali o Donaldzie Trumpie niemal pół miliona razy

Natychmiast zauważalnym trendem stał się fakt, że Donald Trump był wymieniany znacznie częściej niż Joe Biden we wszystkich czterech krajach – czasami ponad dwa razy częściej, jak w Austrii i Niemczech, ale z łatwością wygrał on wyścig także na Węgrzech i w Polsce. Liczba wzmianek na temat Joe Bidena tylko nieznacznie przewyższyła liczbę tych na temat Trumpa w dniu, w którym ogłoszono, że wygrał on wybory. Sam Joe Biden kilka razy tweetował o Trumpie, a niektóre z jego tweetów były również bardzo popularne w Europie, udostępniane przez użytkowników w Austrii, Niemczech i Polsce.

Kampania w czasach Korony

Na początku października nastąpił duży wzrost wzmianek we wszystkich krajach, spowodowany wiadomością, że u Donalda Trumpa zdiagnozowano COVID-19 i że trafił on do szpitala. Ogólny nastrój opinii na ten temat był wszędzie ponury, ale dużo bardziej w Niemczech i Austrii, gdzie połowa wypowiedzi o Trumpie z 2 października była negatywna. Tymczasem charakter negatywny opinii dotyczących tego wydarzenia, miała tylko jedna czwarta wzmianek na Węgrzech i jedynie 12% wszystkich wzmianek w Polsce.

Ogólny nastrój dobrze oddaje poniższy tweet, który był jednym z najbardziej angażujących wpisów w Austrii.

Być może nie było to poruszające ziemię zwycięstwo, ale spowodowało ono prawdziwe trzęsienie ziemi w Internecie

Drugi niewątpliwy szczyt we wzmiankach stanowią oczywiście wpisy na temat samych wyborów, a moment ich przegrania był potężnym ciosem w reputację Donalda Trumpa we wszystkich krajach.

Ciężko powstać po takim ciosie

W tym samym czasie, zwycięstwo Bidena zdecydowanie poprawiło jego reputację

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez tagesschau (@tagesschau)

 

wszędzie, poza Węgrami, gdzie użytkownicy byli prawie tak samo negatywnie nastawieni do niego jak do Trumpa. Negatywność ta częściowo wynikała z intensywności agresywnej debaty między użytkownikami, ale w stosunku do Bidena została wyrażona również rzeczywista krytyka, mówiąca na przykład, że jest on za stary, lub że nie różni się zbytnio od Trumpa. Niektórzy powtórzyli też zarzuty o fałszerstwa wyborcze.

Węgrzy mieli inną opinię na temat Bidena

Najważniejszą platformą w dyskusji w Niemczech i Polsce był Twitter, z którego pochodziło 60-70% postów. W Austrii wzmianki pochodziły w równym stopniu z artykułów, Twittera i Facebooka. Węgry i pod tym względem okazały się inne: tutaj największy oddźwięk miał Facebook.

Reasumując, chociaż Trump okazał się prezydentem na jedną kadencję, udało mu się wygenerować wszędzie ogromne fale debat online – szkoda, że ​​nie przyznają za to nagród!


Autor:

Neticle

 

Zsófia od 10 lat pracuje jako dziennikarz, blogger, copywriter oraz account manager w obszarze komunikacji i marketingu. Jest autorką wielu publikacji w takich branżach jak turystyka, telekomunikacja, bankowość a nawet budownictwo. Pomimo wykształcenia socjologicznego i kilku projektów z tym związanych w okresie studiów, przez ostatnie dwa lata związana była z jednym z największych węgierskich banków gdzie pracowała jako Data Miner/Text Analyst. Aktualnie wykorzystuje swoją wiedzę i doświadczenie w Neticle, gdzie zajmuje się analizami mediów.

Zsófia Antal