...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Twitch i Facebook Gaming z ponad 50% wzrostem oglądalności w drugim kwartale 2020 roku

Według raportu StreamElements i Arsenal.gg platformy livestreamingowe zanotowały znaczne wzrosty ogladalności w ostatnich miesiącach, co jest pośrednio spowodowane panującą globalną pandemią i tym że ludzie częściej oglądają transmisje w zaciszu domowym.

W porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 roku, oglądalność transmisji na Twitch wzrosła o 56% rok do roku. Twitch podjął wysiłek, aby rozszerzyć zakres swojej platformy poza gry wideo, co zostało entuzjastycznie przyjętę przez społeczność. Szybko rośnie udział w oglądalności takich kategorii jak Just Chatting (94% wzrostu rok do roku), Music & Performing Arts (268% wzrostu), czy nowo otworzonej w lipcu kategorii tradycyjnych sportów.

Facebook Gaming odnotował natomiast wzrost oglądalności o 75% w porównaniu z pierwszym kwartałem . Porównujące dane rok do roku, wzrost jest jeszcze bardziej imponujący i sięga 200%. Platforma zyskała również na zamknięciu konkurencyjnej platformy Mixer, który zakończył działalność 22 lipca. Facebook we współpracy z Microsoftem zaoferował swoim streamerom status partnera po wyłączeniu Mixera. Nie wiadomo, ilu streamerów skorzystało z oferty Facebooka, ale wielu publicznie ogłosiło zamiast tego przejście na Twitch.

Dane dla YouTube Gaming nie zostały jeszcze oficjalnie podane, ale biorąc pod uwagę ogólne trendy to można zaobserwować przyrosty liczby streamerów i oglądających na wszystkich platformach.

Warto przypomnieć, że liderem livestreamingu jest Twitch, z ponad 70% udziałem w rynku.

Przegląd platform livestream. Liderem Twitch z ponad 70% udziałem w rynku

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana