...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Unfold.vc z kolejną inwestycją w Pixel Perfect Dude

Pixel Perfect Dude to polskie studio tworzące gry dostępne obecnie na większości z najpopularniejszych platform. Spółka w swoim portfolio ma wielokrotnie nagradzane tytuły: „#DRIVE” z liczbą pobrań sięgającą 11 mln, a także popularne „Ski Jump”, które podbiło serca graczy – już na początku 2014 r. było najczęściej pobieraną polską grą. Symulator skoków doczekał się też wersji dla technologii VR.

Unfold.vc potencjał branży gamingowej i rosnącą popularność gier wieloplatformowych dostrzegł już kilka lat temu, a w Pixel Perfect Dude po raz pierwszy zainwestował w 2020 r. W wyniku ostatniego dokapitalizowania, łączna wartość inwestycji od Unfold.vc sięgnęła 1,3 mln zł.

Kiedy po raz pierwszy inwestowaliśmy w Pixel Perfect Dude, była to jednoosobowa firma, mająca na koncie dwa mobilne tytuły z kilkoma milionami pobrań. Mieliśmy wówczas pewne założenia co do wzrostu zespołu, przyspieszenia tempa prac i rozszerzenia oferty produktowej na nowe platformy. Nasza kolejna inwestycja jest konsekwencją realizacji tych celów. Dodatkowo, dzięki sukcesom takich gier jak PUBG, Fortnite, Call of Duty czy Rainbow Six, wiemy, że dziś jeden tytuł może zaistnieć na wszystkich dostępnych platformach. Pixel Perfect Dude też stać na taki sukces, zespół świetnie wyczuwa obecne trendy. Dlatego chcemy towarzyszyć spółce w dalszej drodze i wspierać jej rozwój.

Rafał Sobczak, managing partner w Unfold.vc

W ciągu ostatniego roku, m.in. dzięki wprowadzeniu narzędzi efektywnego wsparcia użytkowników, Pixel Perfect Dude odnotował czterokrotny wzrost aktywnie udzielających się graczy. Teraz spółka ma nabrać jeszcze większego rozpędu. Pozyskane właśnie fundusze planuje przeznaczyć na ulepszenie i aktualizację swoich dwóch flagowych gier, tak, by zainteresować nią kolejne pokolenia graczy. Zapowiada też premierę zupełnie nowego tytułu w segmencie premium z potencjałem na wielomilionowe zyski. Rozwijając produkty w nowych obszarach, m.in. ekonomii i meta-designie, Pixel Perfect Dude chce docelowo zdywersyfikować swoje portfolio. W tym celu zespół wzmocniony został o kolejnych doświadczonych developerów i designerów.

Cieszymy się, że inwestorzy zaufali nam po raz kolejny. To dowód na to, że przez ostatni rok udało nam się zrobić więcej niż pierwotnie zakładaliśmy, a dodatkowo, z powiększonym teamem, wypracowaliśmy workflow na kolejne miesiące. Chcemy zbudować większą liczbę niezależnych zespołów produkujących multiplatformowe gry z wieloletnim okresem wsparcia i dostarczania nowego contentu. Obecnie skupiamy się na implementacji nowych mechanizmów free-2-play oraz redesignie ekonomii w grze #DRIVE. W planach mamy nowe funkcjonalności, by jeszcze efektywniej monetyzować tę grę. Równolegle prowadzimy prace nad kolejnym tytułem, jego wersję alfa planujemy na Q4 2022 r. To ma być trampolina do naszego skokowego rozwoju.

Dariusz Pietrala, prezes Pixel Perfect Dude

Globalne skalowanie i kolejne sukcesy na koncie

Potencjał polskiego studia gier dostrzeżony został w branży. Pixel Perfect Dude na koncie ma liczne nagrody, to m.in. Google Play Best Indie Game 2019, Mobile Trends Awards 2019 Best Game czy MTA 2019 Best Polish Game dla #DRIVE, debiutującego w 2021 r. również na konsoli Nintendo Switch. Także w ubiegłym roku gra ta została wyróżniona przez Apple w kampanii „Ones To Watch”. Propozycja Polaków zajmowała pierwsze miejsca na listach gier wyścigowych w aż 86 krajach. Jak podkreślają twórcy, #DRIVE jest regularnie aktualizowana i rozwijana, w czym znaczący udział bierze społeczność budowana od momentu premiery gry.

Według branżowych analiz, sektor gamingowy wyceniany jest na kwotę 173,7 mld dolarów i oczekuje się, że do końca 2026 r. osiągnie wartość 314,4 mld dolarów, rejestrując CAGR na poziomie 9,6 proc. do 2026 r.


źródło: Unfold

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF