W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour


K1CK Neosurf wicemistrzem EU Masters!

Fot. K1CK Neosurf

W weekend odbywały się decydujące mecze playoffów EU Masters, mających status Mistrzostw Europy w League of Legends. W najlepszej czwórce znalazły się aż 2 polskie drużyny. W pierwszym półfinale AGO Rogue niestety uległo francuskiej drużynie LDLC, natomiast K1CK Neosurf pewnie zwyciężyło hiszpańskie Movistar Riders, a wyróżniającym zawodnikiem był Łukasz ‘Puki Style” Zygmunciak. K1CK w wielkim finale musiało jednak uznać wyższość francuskiego LDLC i ostatecznie zdobyło tytuł wicemistrza Europy. To historyczny wynik i wielki sukces Polaków w tych rozgrywkach.

Alior Bank z mocną inwestycją w esport w Polsce!

Fot. Alior Bank

Alior Bank wchodzi w świat esportu! Zdecydował się na mocne wsparcie polskiej sceny League of Legends. Został głównym sponsorem Ultraligi – najbardziej prestiżowych rozgrywek LOL w Polsce, a także przygotował dedykowaną ofertę dla graczy. Alior Bank we współpracy z wydawcą Riot Games, stworzył dedykowaną kartę płatniczą z wizerunkiem Ashe – jednej z postaci w grze League of Legends. Użytkownicy za płatności kartą będa otrzymywać specjalne punkty, wymienialne na wirtualne Riot Points. Skierowanie uwagi na graczy zostało poprzedzone badaniami przeprowadzonymi przez RBL_Innovatioan – wewnętrzne laboratorium Alior Banku. Badania pokazały, że niemal połowa klientów korzystających z usług bankowości online gra w sieci przynajmniej raz w tygodniu. W przeciągu kolejnego tygodnia zaprezentujemy szeroki case study wejścia Alior Bank w świat esportu.

Zakończył się Esport Tour Pro

Fot. Esport Tour

W niedzielę zakończyły się zmagania Esport Tour Pro w grze Counter-Strike. Wśród czterech najlepszych drużyn znalazło się Illuminar Gaming, AVEZ, Actina PACT i Pompa Team. Zwycięzcą została Actina Pact, która w finale pokonała Pompa Team wynikiem 2:0. Wszystkie spotkania Esport Tour Pro były transmitowane ze Studia Tarczyński Live, a sponsorami transmisji była m.in. marka Tiger (napoje energetyczne), czy Wawel (słodycze).

Rynek gier warty już ponad 159 miliardów dolarów?

Graf. Newzoo

Newzoo, wiodący podmiot badawczy w gamingu i esporcie, ogłosił podniesienie prognozy wartości globalnego rynku gier do 159,3 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 9,3% rok do roku. Newzoo przyznaje, że zauważalne jest pozytywne oddziaływanie pandemii i społecznej izolacji na branżę gier. Wśród platform globalnie dominują gry mobilne (77mld), przed konsolowymi (45mld) i komputerowymi (37mld).

Śląsk Wrocław przyjmuje dywizje Valoranta

Fot. Śląsk Wrocław Esports

Klub sportowy Śląsk Wrocław miesiąc temu ogłosił wejście na rynek esportu przyjmując dywizje Counter-Strike, Fortnite, oraz FIFA. Po miesiącu działalności zdecydował się na rozszerzenie działań i stworzenie dywizji w nową grę od Riot Games – Valorant. Gra obecnie znajduje się w fazie beta testów, ale nie przeszkadza jej to w biciu kolejnych rekordów oglądalności na platformie Twitch. Kolejne miesiąca przyniosą nam wiele odpowiedzi odnośnie dalszej przyszłości tej gry.

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o takich markach w esporcie jak Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, czy EA

Red Bull, STS, ESL, Twitch, Valorant, Sokół, AGO, Blizzard, EA, czyli Esportowe wydarzenia ostatnich dni

Alior Bankesport pro touresportseu mastersgamingJarosław Śmietanak1ckŚląsk Wrocławsticky