Wszystko co najważniejsze o influencer marketingu według ekspertów IAA POWER HOUR


To influencerzy w ogromnym stopniu wpływają obecnie na to, jak wygląda podejście marketerów do budowania planów marketingowych i wprowadzania nowych produktów. Kreując kampanię, nierzadko zaczynają myślenie od influencerów i pomysłów na to, jak ich zaangażować. Nic dziwnego: twórcy wyróżniających się, przyciągających i budujących lojalność treści osiągają milionowe zasięgi na poszczególnych platformach, mają znaczący wpływ na widownię i jej preferencje zakupowe.

Michał Sobolewski, dyrektor ds. Rynku B2C w Polkomtelu i Członek Zarządu IAA Polska

Według Iwony Piwek, budując strategię influencer marketingu, warto pamiętać, że mówimy o czterostronnej relacji: marka – influencer – konsument, a także platforma.

O działaniach należy myśleć strategicznie i długofalowo – i to zarówno z punktu widzenia marki, jak i influencera. Dlatego uczymy naszych twórców na Youtube odpowiedzialności za kontent i za to, co dzieje się na platformie

Iwona Piwek, YouTube Sales Head, Google Poland

O swoistym odczarowaniu influencerów mówił Jacek Olechowski.

Rynek reklamowy zrozumiał ostatnio, że influencer marketing nie jest małym, nieistotnym zjawiskiem, lecz naturalną konsekwencją istnienia platform i twórców zdobywających tam coraz większą publiczność. Do pewnego momentu dominującą formą współpracy z influencerami były reklamy wokół treści, lokowanie produktów czy dedykowane treści wewnątrz. Okazuje się jednak, że influencerzy są świetnymi partnerami dla marek nie tylko po to, by je reklamować, ale również by je tworzyć. Konsumenci cenią sobie sygnowany i opracowany przez influencera produkt, czego najlepszym przykładem jest sukces lodów Ekipa.

Jacek Olechowski, Founder & CEO, MEDIACAP SA.

Chcąc dotrzeć do młodych ludzi, musisz być na platformach i współpracować z influencerami. Korzystajcie z różnorodności oferowanej przez platformy, namierzcie bardzo precyzyjnie twórców, którzy wam pomogą i nie wiążcie się tylko z jednym dużym influencerem, bo taka współpraca niesie ze sobą spore ryzyko.

Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro

Wagę doboru influencerów do współpracy podkreślił także Adam Nowakowski.

Zapytaj: kim jest marka, jaki ma brief i cele – tylko odpowiadając na te pytania, możesz zacząć się zastanawiać, czy osiągniesz te cele przy pomocy influencerów. Następnie eksperymentuj z różnymi formatami i rozwiązaniami mierząc efekty, aby zidentyfikować najbardziej skuteczne rozwiązania. Warto zmienić optykę. Influencerzy oceniani są przez pryzmat rozmiaru ich publiczności, tymczasem o wiele ważniejsza jest kwestia ich talentu, sfera kompetencji, wiarygodność, słowem – ich zdolność tworzenia treści budujących markę lub sprzedaż.

Adam Nowakowski, Creative Agency Partner CEE, Meta

Zwolennikiem jakościowego podejścia jest również Marcin Gruszka.

Czasem 15 tys. publiczności waży więcej niż 1,5-milionowa publiczność influencera, który niewiele sobą reprezentuje.

Marcin Gruszka, Head of Communications, Allegro

Na zakończenie Jacek Olechowski zachęcił widzów – osoby związanych z branżą komunikacji marketingowej – by poświęcili w tym roku czas na to, by się w obszarze influencer marketingu „podszkolić”.

To obecnie na tyle istotne zjawisko, bieżące i przyszłościowe, że ci z nas, którzy poświęcą na to czas będą mieć przewagę w stosunku do swoich konkurentów.

Jacek Olechowski, Founder & CEO, MEDIACAP SA.

Istotny dla branży temat, ciekawi goście i żywa dyskusja w transmisji live ze studia RASP, odświeżony i przystępny format spotkań – oto wyróżniki IAA POWER HOUR. A kolejna okazja do zainspirowania się i skonfrontowania się z opiniami liderów sektora reklamowego już w czerwcu.
Więcej informacji wkrótce na www.iaa.org.pl

influencer marketingsticky