Zalando z olbrzymią inwestycją logistyczną w Polsce


Największa platforma modowa w Europie działa w 23 krajach świata. Swoją ekspansję na Polski rynek rozpoczęła już w 2012 roku. Zalando znalazło odpowiednie miejsce na postawienie kilku centrów logistycznych. Pierwsze z nich powstało w 2017 roku.  Obecnie istnieją cztery takie centa: trzy o powierzchni łącznej 130 tys. m kw. każde i jeden o powierzchni 105 tys. m kw. Wymienione magazyny znajdują się w Gryfinie, Olsztynku, Głuchowie oraz Żernikach.

Bydgoskie centrum Zalando

W 2021 roku firma poinformowała o otwarciu dwóch kolejnych obiektów logistycznych o powierzchni 250 tysięcy m.km.

Pierwszą łopatę pod inwestycję wbito w pod bydgoskich Białych Błotach, gdzie ma powstać drugie centrum o powierzchni przekraczającej 100 tys. m kw. Firma planuje otworzyć je w marcu 2022 roku i ma zatrudnić 800 pracowników. W tym samym czasie ma powstać również druga duża inwestycja, która będzie mieścić się w samym centrum Bydgoszczy.

Obiekt, o powierzchni 140 tys. m. kw. uwzględnia części biurową i logistyczną, w nim zatrudnienie znajdzie 3,5 tysiąca potencjalnych pracowników. Ostatnia inwestycja ma ruszyć w drugim kwartale 2023 roku. O wyborze tej lokalizacji firma zdecydowała z kilku powodów. Pierwszy z nich to możliwość dotarcia do klientów z okolicznych rynków. Drugi  to potencjał pracowniczy tego regionu i stabilny rynek zatrudnień.

Wybór Bydgoszczy jest właściwy, ponieważ to wciąż nienasycony magazynami obszar w porównaniu do Łodzi czy Poznania, a pozwoli sprawnie obsługiwać wysyłki i zwroty z pozostałych rynków. Koszty pracownicze wciąż są u nas niższe niż na Zachodzie, a jakość obsługi porównywalna.

dr.hab Arkadiusz Kawa i dyrektor Łukasiewicz — Instytutu Logistyki i Magazynowania. 

Inwestycja w outlet

Ogromnej inwestycja w nową przestrzeń magazynową wynika z rosnącej popularności samego giganta odzieżowego i jego pobocznego projektu Zaland Lounge. Jest to działający w 14 krajach outlet z produktami związanymi z popularnymi markami, tj.: Nike, Adidas, New Balance itp. Wszystkie ceny  obniżone są o 75%. Według oficjalnych statystyk opublikowanych przez Zalando — wartość produktów sprzedanych w Polsce wyniosła w 2020 r. 1 mld EUR, stając się drugim prócz Niemiec największym rynkiem odzieżowym.

Oprócz Zalando Lounge niemiecka firma prężnie rozwija również kategorię tzw. preowned, czyli rynku przedmiotów używanych z drugiej ręki, który zyskuje na znaczeniu.

Polska to jeden z najważniejszych europejskich krajów w tej kategorii. A konkurencja rośnie m.in. za sprawą planowanego przez Vinted wprowadzenia międzynarodowych przesyłek — mówi Justyna Andreas — CEO Packeta Poland.

biznesinwestycjemarki