...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Biznes wspiera osoby LGBT+

biznes wspiera LGBT+

W Warszawie rozdano Tęczowe Diamenty nagradzając firmy, organizacje i osoby, które w tym roku znacznie przyczyniły się do poprawy sytuacji osób LGBT+ w sferze zawodowej, tworząc przyjazne dla różnorodności miejsca pracy i debacie publicznej. Wśród laureatów znaleźli się Nauczyciel Roku Przemysław Staroń, kancelaria prawna Dentons oraz sieć pracownicza banku Citi Pride Network Poland. Inicjatorem Tęczowych Diamentów w Polsce jest NatWest – National Westminster Bank.

Nagrodzili tych, którzy w minionym roku okazali wsparcie w debacie publicznej oraz zorganizowali przestrzeń w miejscu pracy dla osób różnych orientacji seksualnych i tożsamości. Gala NatWest LGBT+ Diamonds 2019 to pierwsze i jedyne takie wydarzenie w Polsce, które promuje poszanowanie różnorodności seksualnej w życiu zawodowym i publicznym. Nagrodzono m.in. pracodawców, którzy podjęli realne działania antydyskryminacyjne czy oferują równy dostęp do pracowniczych benefitów dla osób w związkach jednopłciowych. Z badań Work-Life Policy wynika, że inwestycja w budowanie miejsca pracy szanującego różnorodność może okazać się opłacalna, gdyż pracownicy ukrywający swoją orientację seksualną i tożsamość odczuwają strach przed reakcją kolegów i wkładają ogromny wysiłek w skrywanie prawdy, zamiast spożytkować tę energię na pracę czy integrację z zespołem współpracowników. To szczególnie ważne w kontekście najnowszych badań amerykańskiej firmy Fitbit, która stworzyła ranking jakości życia w 77 największych miastach na świecie. Jednym z czynników oceniającym bezpieczeństwo w danym mieście była akceptacja dla osób LGBT. Pod tym względem Warszawa została sklasyfikowana dopiero na 71 miejscu.

Organizatorzy gali wspierającej osoby LGBT+ podkreślają, że zależy im na wspieraniu równości i poszanowaniu człowieka bez względu na jego orientację seksualną i tożsamość. Z własnego doświadczenia wiedzą, że otwarta kultura pracy i wspierająca osoby homoseksualne, biseksualne czy transseksualne pozwala tym pracownikom na bycie bardziej zadowolonym, społecznym, a przez to kreatywnym i otwartym, co bezpośrednio przekłada się na ich efektywność pracy. – Zależy nam na tym, aby ludzie pracujący w Polsce mogli realizować się zawodowo bez względu na swoją orientację i tożsamość. Wspieramy i będziemy wspierać osoby LGBT+, co jest mocno zakorzenione w standardach naszej pracy. Warto szerzyć świadomość wśród pracodawców, że orientacja seksualna i tożsamość płciowa nie decyduje o tym czy pracownicy są kompetentni, i czy są w stanie sumiennie wypełniać swoje obowiązki. Chcemy by każdy z naszych pracowników mógł spełniać się w swojej pracy. Do niedawna robiliśmy to jako jedni z pierwszych w Polsce, ale teraz mamy poczucie, że właśnie rozpoczyna się nowy rozdział w kwestii odpowiedzialności społecznej biznesu w tym zakresie – powiedział Andrzej Pacek, Dyrektor NatWest w Polsce. 

Wśród osób obecnych podczas gali byli m.in. prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego czy Ambasador Brytyjski Jonathan Knott. Na poszanowanie praw osób LGBT+ w przestrzeni publicznej zwrócił uwagę także Rzecznik Praw Obywatelskich. – W obliczu eskalacji społecznych konfliktów, dyskryminacji a nawet agresji wobec osób LGBT+, rola inicjatyw mających na celu przeciwdziałanie tym zjawiskom jest nieoceniona. Z radością obserwuję, że wszelkie próby wykluczenia społeczności LGBT+ spotykają się ze sprzeciwem i reakcją społeczeństwa obywatelskiego, a także biznesu. Tam, gdzie nasz system prawny pozostaje dalece niesatysfakcjonujący, i nie zapewnia bezpieczeństwa i ochrony osobom LGBT+, pracodawcy mogą działać, i działają, aby zapełnić tę lukę wsparciem w miejscu pracy – podsumował galę Adam Bodnar.

biznes wspiera LGBT+
fot. NatWest

Polskimi Tęczowymi Diamentami 2019 nagrodzono pracodawców, osoby indywidualne i najlepsze inicjatywy społeczne w 7 kategoriach. Dwa Tęczowe Diamenty przyznano pracodawcom. Pracodawcą roku wspierającym osoby LGBT+, który przyczynił się do wprowadzenia realnych zmian w swojej firmie została kancelaria Dentons Europe Dąbrowski Wspólnicy. To kolejne wyróżnienie w tym roku. Kilka miesięcy temu Igor Ostrowski, prawnik Dentons otrzymał nagrodę za wspieranie różnorodności seksualnej i pomoc we włączaniu do firmy osób z grupy LGBT+. Z kolei w kategorii pracownicza sieć LGBT roku wygrała sieć Citi Pride Network Poland – Citi Banku Handlowego.

Trzy kobiety i jeden mężczyzna otrzymali tytuł „Ambasadorów społeczności LGBT+” za odważne wyrażanie swoich poglądów i promowanie zmian myślenia w swoich środowiskach. Ambasadorką osób LGBT w biznesie została Karolina Zajdel-Pawlak, Dyrektor Nielsen, firmy badawczej, która przygotowała unikatowy raport o osobach LGBT+ w roli konsumentów pt. „Tęczowe złotówki – konsumenci LGBT+ w Polsce”. Statuetki ambasadorek osób LGBT w życiu publicznym otrzymały dr Aneta Cybula, zajmująca się chorobami zakaźnymi w Wojewódzkim Szpitalu Zakaźnym w Warszawie oraz dziennikarka Aga Kozak za poruszanie ważnych społecznych tematów w sferze publicznej. Tytuł „Wschodzącej Gwiazdy” otrzymał Przemysław Staroń, Nauczyciel Roku 2018, który podczas ceremonii przyznawania nagród w gronie pedagogicznym zaprosił na scenę swojego partnera życiowego.

Podczas gali nagrodzono inicjatywy społeczne i działania organizacji pozarządowych m.in. Fundację Wolontariat Równości, głównego organizatora Parady Równości oraz projekt „Hug Mom, Hug Dad” stowarzyszenia „My, Rodzice”, rodziców i bliskich osób LGBT. 

Gala NatWest LGBT+ Diamonds 2019 Polish Business Awards odbyła się 29 listopada w hotelu Westin w Warszawie. Gala została zorganizowana po raz drugi w Polsce, aby podziękować osobom i organizacjom, które w znaczący sposób zmieniają sytuację osób LGBT+ w środowisku zawodowym i publicznym. Organizatorem wydarzenia jest NatWest Poland, brytyjski bank posiadający w Polsce centrum usług wspólnych, które zatrudnia blisko 1500 pracowników w Polsce obsługujących placówki banku na całym świecie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF