...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Bramka SMS – zalety tego rozwiązania dla firmy

women

Komunikacja z klientem jest szalenie istotnym elementem jego obsługi. Buduje satysfakcję, tworzy zaufanie. Przede wszystkim jednak pozwala uniknąć niedomówień i prowadzi do zadowolenia ze współpracy. Jednym z popularnych środków do jej prowadzenia są SMS-y, a sposobem ich wdrożenia – zastosowanie tak zwanej bramki SMS. Czym jednak ona dokładnie jest, jak działa i dlaczego jest tak istotna? Przeczytaj nasz dzisiejszy artykuł, a wszystkiego się dowiesz.

Dlaczego bramka SMS jest ważna?

Podstawą komunikacji z klientem jest skuteczne i natychmiastowe docieranie do niego z własnym przekazem. Dzisiejszy odbiorca usług i nabywca produktów oczekuje bycia informowanym o wszystkim, co może go dotyczyć. Bramka SMS spełnia te wszystkie wymagania. Jest ważnym ogniwem w przenoszeniu relacji z klientami na nowy poziom. Jest też narzędziem wszechstronnym, które może Ci posłużyć również do zwiększenia sprzedaży, dbania o bezpieczeństwo czy też optymalizacji procesów marketingowych.

Jak działa bramka SMS?

Model działania bramki SMS jest stosunkowo prosty. Po jej wdrożeniu we własnej platformie e-commerce lub systemie obsługi klienta (przez API, panel WWW lub pliki CSV via sFTP), określone działanie będzie wywoływało skutek w postaci automatycznego wysłania SMS-a. Sam możesz tu zdecydować, co będzie go powodowało. Może to być zakup w sklepie internetowym, zmiana statusu zamówienia czy pojawienie się produktu w Twojej ofercie. System samodzielnie wyśle wiadomość według ustalonego szablonu. Tobie zaś da dostęp do danych analitycznych.

Usługa bramki SMS realizowana jest przez podmiot zewnętrzny – tak zwanego operatora. To on zapewnia Ci odpowiednie narzędzia do wdrożenia. Jest też odpowiedzialny za samą w sobie wysyłkę. Przykładowo firma Autopay daje Ci dodatkowo dostęp do panelu z możliwością przeglądania statystyk, sporządzania raportów i zarządzania całym przedsięwzięciem.

Zalety bramki SMS dla firmy

Bramki SMS nie bez powodu od wielu lat cieszą się tak dużym zainteresowaniem ze strony firm zajmujących się sprzedażą i usługami w sektorze e-commerce. Korzystaniu z nich towarzyszy wiele zalet, które odczujesz praktycznie bezpośrednio po wdrożeniu.

Szybkość komunikacji

Bramka SMS umożliwia natychmiastową komunikację z klientem. Wiadomości SMS praktycznie każdy odbiera momentalnie – w przeciwieństwie chociażby do maili. To pozwala Ci szybciej reagować na zapytania, a nawet budować skuteczną kampanię marketingową.

Zasięg globalny

Ta forma komunikacji pozwoli Ci dotrzeć do klienta z dowolnego miejsca na Ziemi. Każdy, kto posiada telefon komórkowy ma możliwość odbierania wiadomości tego typu. Dla firm działających na różnych rynkach europejskich i światowych to bezcenne rozwiązanie.

Wiarygodność i bezpieczeństwo

Wiadomości SMS są przez klientów uważane tak za wiarygodne, jak i godne zaufania. W przeciwieństwie do innych form komunikacji, nie są one uważane za niebezpieczne. Odpowiednio zastosowane, mogą nawet stać się doskonałym środkiem uwierzytelniającym.

Oszczędność dzięki bramce SMS

Jednym z największych atutów, jakie przynosi ze sobą bramka SMS są oszczędności. Są one widoczne na kilku różnych polach. Korzyści z jej zastosowania odczujesz nie tylko długofalowo – w poprawie relacji z klientem, lecz wiele z nich zobaczysz błyskawicznie .

Porównanie kosztów komunikacji

Koszty komunikacji dzięki bramce SMS znacząco spadają, gdyż – po odpowiednim skonfigurowaniu – nie wymaga ona Twojego udziału w podstawowych procesach. To stawia ją przed innymi sposobami na docieranie do klientów.

Automatyzacja procesów

Bramka SMS to rozwiązanie przystosowane do automatyzacji. Odpowiednio je wdrażając, dużą część komunikacji z klientem przejmie system. Koniec z ręcznym wysyłaniem każdej informacji z osobna.

Oszczędność czasu

Zautomatyzowana komunikacja przy użyciu bramki SMS znacząco zmniejsza ilość zapytań ze strony klientów. To z kolei redukuje ilość czasu, jaki będziesz musiał im poświęcać. Usługę wystarczy raz skonfigurować, by później samodzielnie zajmowała się wybranymi procesami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF