Content marketing kreatywnie – #eksperci w Workin

We wtorek 30 października w przestrzeni coworkingowej Workin przy placu Zamkowym, odbyło się pierwsze spotkanie z cyklu #eksperci realizowanego w ramach tegorocznej, dziewiątej już, edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Spotkania mają na celu budowanie kompetencji i wymianę wiedzy w dziedzinach nowoczesnej komunikacji. Na pierwszym z nich został poruszony temat content marketingu i zagadnień z nim związanych.

Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie jest organizowany od 2011 roku. Na początku lista laureatów była subiektywnym wyborem redakcji, po całorocznych poszukiwaniach najbardziej kreatywnych biznesów. W 2016 roku, w związku z rosnącą rozpoznawalnością i prestiżem konkursu, została wprowadzona bezstronna Kapituła mająca za zadanie wybór pięćdziesięciu najbardziej kreatywnych ludzi w Polsce w danym roku, spośród nadesłanych zgłoszeń.

Wprowadzenie Kapituły było przełomowym momentem w historii rankingu, w tym roku doczekaliśmy się kolejnego.

W ciągu 8 lat zostało wyróżnionych ponad sześciuset kreatywnych z przeróżnych branż. Postanowiliśmy stworzyć dla nich platformę do wymiany doświadczeń i wiedzy. Z tego powodu powstał cykl spotkań #eksperci, będących okazją do dyskusji małych i średnich firm, zatrudniających do kilkudziesięciu osób, z dużymi korporacjami i odwrotnie. Wierzymy, że dzięki temu nasi laureaci będą mieli możliwość nawiązania bliskich relacji a w konsekwencji współpracy biznesowej.

Pierwsze spotkanie odbyło się ostatni wtorek, 30 października. Gościem specjalnym, czyli naszym tytułowym ekspertem został Norbert Kilen –  Strategy Director w Think Kong. Spotkanie odbyło się w formie panelowej dyskusji w swobodnej atmosferze. Zostały poruszone takie zagadnienia, jak: definicja content marketingu, różnice w rozumieniu i realizowaniu działań content marketingowych na świecie, organiczne wyniki Google, advertoriale i artykuły sponsorowane, wiarygodność tekstów, problemy związane z content marketingiem w Polsce oraz content marketing w social mediach.

Swoistym podsumowaniem spotkania okazało się ostatnie pytanie, które padło w dyskusji, czyli: Jak tworzyć dobry content marketing?

Uczestnicy na podstawie przeprowadzonej rozmowy zebrali 5 kluczowych elementów, które należy brać pod uwagę i dokładnie rozważyć podczas działań contentowych.

Są nimi:

  1. Cele
  2. Wyróżnienie
  3. Narzędzia
  4. Relacje
  5. Użyteczność

Więcej możecie dowiedzieć się z poniższej notatki wizualnej stworzonej przez Klaudię Tolman z ExplainVisually.co

 

Dziękujemy serdecznie wszystkim, którzy wzięli udział w wydarzeniu i przyłączyli się do dyskusji. Mamy nadzieję, że kolejne spotkania zaowocują równie wspaniałą atmosferą i wartościową dyskusją.

Wypatrujcie informacji o listopadowym spotkaniu!

Anita Florek