Content marketing kreatywnie – #eksperci w Workin

We wtorek 30 października w przestrzeni coworkingowej Workin przy placu Zamkowym, odbyło się pierwsze spotkanie z cyklu #eksperci realizowanego w ramach tegorocznej, dziewiątej już, edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie. Spotkania mają na celu budowanie kompetencji i wymianę wiedzy w dziedzinach nowoczesnej komunikacji. Na pierwszym z nich został poruszony temat content marketingu i zagadnień z nim związanych.
Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie jest organizowany od 2011 roku. Na początku lista laureatów była subiektywnym wyborem redakcji, po całorocznych poszukiwaniach najbardziej kreatywnych biznesów. W 2016 roku, w związku z rosnącą rozpoznawalnością i prestiżem konkursu, została wprowadzona bezstronna Kapituła mająca za zadanie wybór pięćdziesięciu najbardziej kreatywnych ludzi w Polsce w danym roku, spośród nadesłanych zgłoszeń.
Wprowadzenie Kapituły było przełomowym momentem w historii rankingu, w tym roku doczekaliśmy się kolejnego.
W ciągu 8 lat zostało wyróżnionych ponad sześciuset kreatywnych z przeróżnych branż. Postanowiliśmy stworzyć dla nich platformę do wymiany doświadczeń i wiedzy. Z tego powodu powstał cykl spotkań #eksperci, będących okazją do dyskusji małych i średnich firm, zatrudniających do kilkudziesięciu osób, z dużymi korporacjami i odwrotnie. Wierzymy, że dzięki temu nasi laureaci będą mieli możliwość nawiązania bliskich relacji a w konsekwencji współpracy biznesowej.
Pierwsze spotkanie odbyło się ostatni wtorek, 30 października. Gościem specjalnym, czyli naszym tytułowym ekspertem został Norbert Kilen – Strategy Director w Think Kong. Spotkanie odbyło się w formie panelowej dyskusji w swobodnej atmosferze. Zostały poruszone takie zagadnienia, jak: definicja content marketingu, różnice w rozumieniu i realizowaniu działań content marketingowych na świecie, organiczne wyniki Google, advertoriale i artykuły sponsorowane, wiarygodność tekstów, problemy związane z content marketingiem w Polsce oraz content marketing w social mediach.
Swoistym podsumowaniem spotkania okazało się ostatnie pytanie, które padło w dyskusji, czyli: Jak tworzyć dobry content marketing?
Uczestnicy na podstawie przeprowadzonej rozmowy zebrali 5 kluczowych elementów, które należy brać pod uwagę i dokładnie rozważyć podczas działań contentowych.
Są nimi:
- Cele
- Wyróżnienie
- Narzędzia
- Relacje
- Użyteczność
Więcej możecie dowiedzieć się z poniższej notatki wizualnej stworzonej przez Klaudię Tolman z ExplainVisually.co
Dziękujemy serdecznie wszystkim, którzy wzięli udział w wydarzeniu i przyłączyli się do dyskusji. Mamy nadzieję, że kolejne spotkania zaowocują równie wspaniałą atmosferą i wartościową dyskusją.
Wypatrujcie informacji o listopadowym spotkaniu!