Dlaczego warto zadbać o profil zawodowy na LinkedInie?

Statystyki LinkedIna mówią same za siebie. 9 mln firm co miesiąc publikuje w serwisie ponad 10 mln ofert pracy. Co tydzień tworzone jest 100 tys. artykułów. Tylko jeden nowy kontakt przekłada się na 400 połączeń zawodowych. Chyba nie masz wątpliwości, że powinieneś mieć konto na tej platformie? Dlaczego? Przeczytaj nasz artykuł.
Dołącz do sieci profesjonalistów
LinkedIn to sieć profesjonalistów. Tylko w Polsce zarejestrowanych jest 2,7 mln osób. Na całym świecie jest to już społeczność ponad 630 mln użytkowników z 200 krajów. Większość z nich to osoby w wieku od 25 do 34 lat, mające wyższe wykształcenie i zajmujące stanowiska managerskie. Jak pokazują statystyki LinkedIna – 40% z nich odwiedza to medium codziennie.
Twórz własną markę
Platforma społecznościowa przez lata wypracowała sobie opinię narzędzia do kreowania i promocji własnej marki. Nic dziwnego. Wielu właścicieli firm wykorzystuje ją do budowy relacji z klientami, pozyskiwania leadów sprzedażowych i budowania employer brandingu. LinkedIn świetnie sprawdza się też w sektorze osób prywatnych. Właśnie tu możesz skutecznie budować wizerunek eksperta w branży.
– LinkedIn to naprawdę świetne narzędzie do promowania marki. Zdecydowanym plusem platformy jest precyzyjność targetowania reklam. Można dotrzeć do osób, które zajmują konkretne stanowisko czy poziom w firmowej hierarchii. To daje świetne rezultaty, które ciężko osiągnąć w innych kanałach społecznościowych – mówi Marta Kamińska z Solutions.Rent.
Miej dostęp do wartościowych treści
Algorytmy LinkedIna obniżają zasięgi nieistotnych treści. Dzięki czemu trafiają do Ciebie wartościowe materiały. Działa to w obie strony. Jeśli publikujesz merytoryczne artykuły czy posty, dotrzesz do szerszej grupy odbiorców. Twoje publikacje mają szansę na większą liczbę komentarzy czy udostępnień. Oczywiście, o ile są trafnie napisane. Sam znajdziesz na LinkedInie wiele artykułów, z których możesz czerpać wiedzę lub inspiracje.
Czy wiesz, że…
LinkedIn wciąż się rozwija i dba o nowe produkty. Możesz dzielić się prezentacjami czy dokumentami dzięki SlideShare, zdobywać wiedzę przez LinkedIn Learning czy zatrudnić freelancera przez ProFinder’a.
Zrób dobre pierwsze wrażenie
Większość rekruterów przed zatrudnieniem Cię w firmie – zrobi dobry research. LinkedIn to platforma, dzięki której możesz kreować pozytywne pierwsze wrażenie i kontrolować treści, które zobaczy przyszły pracodawca. Oczywiście działa to również w drugą stronę. Jeśli chcesz zweryfikować potencjalnego szefa, poznać zatrudnionych w firmie i zwiększyć szansę na powodzenie rozmowy kwalifikacyjnej – dobrze trafiłeś.
Pamiętaj!
Profil na LinkedInie może być uzupełnieniem Twojego CV lub posłużyć jako zawodowy życiorys. Dlatego zadbaj o niego odpowiednio i pilnuj, aby był aktualny. Bądź aktywny. Staraj się pokazać, że dana dziedzina naprawdę Cię interesuje (dołączaj do grup), angażuj się i wypowiadaj merytorycznie.
LinkedIn to platforma, na której znajdziesz pracę, partnera biznesowego czy kandydata na stanowisko w Twojej firmie. Zbudujesz wartościowe relacje, wizerunek marki i zadbasz o dobre, pierwsze wrażenie. Skorzystaj z tego potencjału.
Autor: Solutions.Rent