E-mail marketing
w e-commerce (infografika)
82 proc. firm z sektora B2B i B2C korzysta z e-mail marketingu, a 90 proc. dostrzega znaczenie, jakie ten kanał odgrywa w komunikacji z klientem. Dlaczego?
Eksperci optivo zebrali dane z całego świata, pokazujące w jaki sposób e-mail marketing wspiera e-commerce.
Z raportu wynika, że 3/4 użytkowników w Stanach Zjednoczonych odbierało e-maile na smartfonach lub tabletach. Open rate na urządzeniach mobilnych wynosi 55 proc., co oznacza 17 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku.
Aż 69 proc. badanych jest gotowych udostępniać firmie informacje na temat swoich preferencji, aby zostały one uwzględnione w kolejnych e-mailach. Ponadto, 72 proc. internautów chce otrzymywać więcej wiadomości e-mail, jeśli zawierałby one treści ułatwiające im zakupy.
Zaprezentowane dane potwierdzają także efektywność newsletterów zawierających rekomendacje produktów oraz gotowość konsumentów do udzielania informacji na temat swoich preferencji, o ile zostaną one w odpowiedni sposób wykorzystane przez firmę.
::
Foto: Fotolia/ faithie