Fotolia się zmienia – nowa strona główna i lepsza wyszukiwarka

Serwis fotograficzny Fotolia postanowił nieco odświeżyć layout swojej strony głównej. Ponadto, użytkownicy zyskali nowe opcje wyszukiwania plików dostępnych w repozytorium.

Lepsza wyszukiwarka

Podgląd obrazów został znacząco udoskonalony. Miniatury na podglądzie są istotnie większe i lepszej jakości, co pozwala na łatwiejszą ocenę, czy obraz jest dla interesujący dla użytkownika. Jeśli userowi ta funkcja się nie podoba to może ją łatwo wyłączyć korzystając z opcji „Pokaż podgląd”.

Osoby szukające inspiracji mogą teraz znaleźć ją bezpośrednio na stronie głównej Fotolii. Niektóre z najpopularniejszych kategorii są tam wyświetlone, co pozwala na obejrzenie różnych rodzajów obrazów powiązanych z danym tematem. Kategorie są aktualizowane regularnie.

Wszystkie filtry wyszukiwania, które wcześniej znajdowały się po lewej stronie, znajdują się obecnie na górze, powyżej obrazów i są zorganizowane przy pomocy rozwijalnych menu, co pozwala na łatwiejsze zorientowanie się, które filtry chce się wykorzystać do zawężenia wyników wyszukiwania, zanim się z nich skorzysta.

Łatwiejsze zakupy w Fotolii

Każdy z produktów oferowanych przez Fotolia jest teraz wyraźnie opisany na stronie począwszy od produktów dostępnych online takich jak obrazy i wideo po oferowane usługi korporacyjne. Przegląd każdej z usług (pakietów kredytów, abonamentów itd.) jest zharmonizowany, aby użytkownik mógł mieć pewność, że w najszybszy i najwygodniejszy dla siebie sposób wybiera usługę, która odpowiada jego potrzebom. Usunięto stronę potwierdzenia zakupów, dzięki czemu można pobierać obrazy bezpośrednio ze swojego koszyka.

W chwili, w której user zdecyduje się na pobranie obrazu, ale chce sfinalizować zakup nieco później, po prostu dodaje zdjęcie do lightboxa. Można wybrać galerię, w której ma znaleźć się obraz bezpośrednio ze strony zdjęcia, co pozwala na strukturalne zarządzanie wybranymi przez siebie obrazami.

Ułatwienia dla dostawców

Jeżeli ktoś z Czytelników jest dostawcą, najbardziej może polubić strony z informacjami, których potrzebuje do przesyłania swoich stockowych plików. Nowa sekcja z informacjami dla dostawców gromadzi wszystkie informacje w jednym miejscu, dzięki czemu łatwiej będzie mógł dowiedzieć się jak przesyłać pliki o odpowiedniej tematyce i poprawne technicznie oraz w odpowiednim formacie. Łatwiej będzie mógł przeglądać trendy oraz monitorować i analizować swoją sprzedaż, aby lepiej planować przyszłe sesje. Nowi dostawcy skorzystają z przejrzystej instrukcji, która krok po kroku przedstawia jak zacząć przesyłać swoje prace na stronę.

– Nowa odsłona naszej firmowej witryny oraz bloga to nie tylko odpowiedź na nowe trendy wizualne, ale przede wszystkim efekt pracy naszych specjalistów od UX.  – komentuje zmiany Beata Jaroszewska, Head of Operations z Fotolia Poland – Przeanalizowaliśmy funkcjonalność strony, wzięliśmy pod uwagę opinie naszych klientów i użytkowników w zakresie ładowania oraz zakupu zdjęć. To wszystko sprawiło, że nowa odsłona serwisu Fotolia oraz naszego bloga, jest zdecydowanie bardziej przyjazna, intuicyjna w obsłudze, a do tego ma stylowy, nowoczesny layout. – dodaje.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF