Instagram w górę, Facebook w dół – takie są trendy w social media
Facebook, Instagram i Twitter – tym trzem mediom społecznościowym przyjrzał się w swojej analizie Gemius. Okazuje się, że Instagram przyciąga coraz więcej internautów, podobnie jak Twitter. Popularność Facebooka spada.
Analiza została przeprowadzona w Turcji, Rosji, Ukrainie, Polsce, Danii, Rumuni, na Węgrzech i w Białorusi. Dotyczy ona średniomiesięcznych danych z 2013 i 2014 roku. Osoby, które wzięto pod uwagę to internauci między 18 a 69 rokiem życia.
Największą ilość ćwierkających internautów znajdziemy w Turcji. Tam Twittera miesięcznie odwiedza średnio co trzeci użytkownik sieci. W 2014 roku przyciągnął on 32 proc. użytkowników, natomiast w 2013 roku 34 proc. Wzrost zainteresowania tym medium zauważono w Danii – 40 proc. oraz w Ukrainie – aż 56 proc.
Najpopularniejszy kanał społecznościowy zarówno w 2013, jak i 2014 roku cieszył się najmniejszym zainteresowaniem, szczególnie w Rosji, na Ukrainie i Białorusi, czyli w państwach, w których coraz więcej internautów korzysta z serwisu VKontakte.
W każdym z badanych krajów Instagram zyskał na popularności. Jeżeli chodzi o dynamikę wzrostu była ona zróżnicowana w zależności od rynku. Ponad dwukrotnie więcej użytkowników w Rosji, Dwa razy więcej na Ukrainie oraz prawie dwa razy więcej w Polsce.
::
O badaniu
Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.