...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

MARKETING HISTORYCZNY. CZY UMIEMY MĄDRZE KORZYSTAĆ Z HISTORII? − PIERWSZA W POLSCE KSIĄŻKA O TYM, JAK WYKORZYSTAĆ HISTORIĘ DO ZBUDOWANIA TOŻSAMOŚCI I WIZERUNKU MARKI

Wraz z końcem lata, czasem, który w Polsce szczególnie skłania do refleksji historycznej, nakładem wydawnictwa CeDeWu ukazała się książka Wiktorii Czarneckiej mówiąca o tym, jak historia może posłużyć do zbudowania tożsamości i wizerunku marki, jednocześnie promując wartości narodowe oraz podtrzymując pamięć o naszych bohaterach.

 

Tytułowym pytaniem Autorka rozpoczyna refleksję na temat sposobu, w jaki przekaz historii wpływa na naszą
tożsamość narodową. Bohaterowie, symbole, wartości – wszystko to buduje poczucie jedności narodu, a umiejętne
poprowadzenie opowieści jest tu równie ważne jak storytelling każdej marki, także komercyjnej.
Autorka nie tylko definiuje pojęcie marketingu historycznego, ale także prezentuje konkretne narzędzia do
wykorzystania przez podmioty kultury, samorządy oraz przedstawicieli marek komercyjnych chcących osadzić swoją
markę w kontekście historycznym. Niestandardowe spojrzenie autorki – z perspektywy wprawnego PR-owca i
miłośniczki historii − sprawia, że książkę tę czyta się nie tylko z należytą tematowi refleksją, ale i z uśmiechem i
sympatią do przedstawianych w case study sylwetek postaci historycznych.

Mimo dość swobodnej i lekkiej w odbiorze formy autorka nie unika tematów trudnych, takich jak kwestia
komunikacji martyrologii – zbrodni katyńskiej czy żołnierzy wyklętych. Naukowość książki (dane, tabele, grafiki) jest
jej dodatkowym atutem, czyniącym ją wartościową pozycją także dla studentów i pracowników naukowych.
Wydanie publikacji zostało dofinansowane przez Wyższą Szkołę Ekologii i Zarządzania w Warszawie. Patronami
medialnymi są: Sprawny marketing, Nowy marketing, Brief, „Marketing przy kawie, Ogólnopolska Grupa
Rekonstrukcji Historycznej Przysposobienia Wojskowego Kobiet.

 

O Autorce:
Wiktoria Czarnecka – Ułan PR, wykładowca akademicki na WSEiZ w Warszawie, właścicielka agencji Sztyblety PR,
pedagog, trener. W swojej pracy łączy PR i marketing z wiedzą pedagogiczną. Zajmuje się budowaniem tożsamości i
wizerunku marki. Doradza i szkoli m.in. ze storytellingu, buyer persony, marketingu: historycznego, sportowego,
miejsca. Współpracuje z firmą szkoleniowo-doradczą AVENHANSEN. Członek i ekspert Stowarzyszenia Sport Biznes
Polska. Pomysłodawca eventów: „Wakacje z PR” „Kobieca Liga Mistrzyń” i projektu „Wiślackie Pokolenia”. Pracowała
w różnych obszarach marketingu: samorządowych, komercyjnych, sportowych, m.in. w Wiśle Kraków, w Widzewie
Łódź jako kierownik ds. PR czy w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego.

Grzegorz Kiszluk