Megapanel PBI/Gemius – sierpień 2014

Prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, jak i zestawienie najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC. Poniżej znajdziecie Państwo również dane dotyczące ruchu z urządzeń mobilnych oraz popularności materiałów audio i wideo w sieci.

Wydawcy:
TOP20 wydawców stron www i aplikacji, z których korzysta najwięcej internautów

TOP20 wydawców stron www i aplikacji, z ktorych korzysta najwięcej internautów
TOP20 wydawców stron www i aplikacji, na których internauci wykonują najwięcej odsłon z Polski

Strony WWW:
TOP20 stron www, z których korzysta najwięcej internautów

Aplikacje:
TOP20 uruchomionych aplikacji na PC

Mobile:
TOP10 wydawców stron www, na tórych internauci wyonują najwięcej odsłon za pomocą urządzeń mobilnych z Polski
TOP10 wydawców odwiedzanych z największej liczby przeglądarek mobilnych (identyfikowanych jako cookies z urządzeń mobilnych zlokalizowanych na terenie Polski)

Audio i wideo:
TOP5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, które ogląda lub słucha najwięcej internautów
TOP5 wydawców materiałów audio i wideo w sieci, których internauci oglądają i słuchają najdłużej (przy pomocy PC zlokalizowanych na terenie Polski)

Dane należy cytować powołując się na następujący zapis:
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2014 (od kwietnia 2013 r. wyniki uwzględniają nowe zasady grupowania witryn i aplikacji; więcej na: audience.gemius.pl)

O badaniu

Megapanel PBI/Gemius to ogólnopolskie badanie Internetu realizowane przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron www i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Badanie jest pierwszym i jedynym obowiązującym standardem pomiaru oglądalności internetu w Polsce. Pierwsze dane opublikowano w październiku 2004 roku. Wyniki są publikowane co miesiąc.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron www i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, którymi dysponują.

Metodologia badania opiera się na pomiarze user-centric (dane gromadzone metodą panelową na grupie internautów, którzy zgodzili się na udział w badaniu) oraz audycie site-centric (dane o oglądalności witryn gromadzone na podstawie kodów zliczających umieszczonych w kodach źródłowych stron www). Badanie jest realizowane zgodnie z wytycznymi i standardami badawczymi międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR, obejmuje kilka tysięcy polskich i zagranicznych stron www, w tym aplikacje.

Więcej o badaniu: audience.gemius.pl.

Liczebność próby: N=11 905. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Przydatne linki:

Opis metodologii: gemius.pl/pl/badania_audience_informacje

Wersja demonstracyjna wyników badania: gemius.pl/pl/badania_audience_demo (plik demo prezentuje wyniki badania za styczeń 2005 r. i umożliwia zapoznanie się ze wszystkimi funkcjami aplikacji gemiusExplorer)

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF