Minął miesiąc od IEM Katowice [Statystyki]

Jak co roku, pod koniec lutego, dziesiątki tysięcy fanów esportu z całego świata przybyło do Katowic, aby uczestniczyć w fantastycznym święcie gier, którym jest Intel Extreme Masters. Święto zostało zaburzone.
ESL będący organizatorem wydarzenia przegrał bitwę w starciu z zagrożeniem koronawirusem. Wydarzenie zostało zamknięte dla publiczności przez Wojewodę Śląskiego na zaledwie kilkanaście godzin przed jego rozpoczęciem. Wielkie widowisko utraciło przez to swój kluczowy pierwiastek, którym jest publiczność. Kibicom pozostały jedynie wrażenia online. Tysiące osób musiało obejść się smakiem.
IEM Katowice jest symbolem polskiego esportu. Prawie 200 tysięcy odwiedzających poprzednią edycje i setki milionów odbiorców online konsekwentnie budują atmosferę wokół tego wydarzenia. To tutaj kreowane są gwiazdy wśród zawodników, a wystąpienie na scenie głównej przy gwarze kibiców jest marzeniem każdego gracza – od amatorów po profesjonalistów.
Wydarzenie sprzyja również biznesowi. To na IEM są inicjowane kampanie marketingowe wielkich marek, i to właśnie IEM jest często pierwszym miejscem styku dla osób zainteresowanych esportem w Polsce. W końcu, to IEM jest miejscem, gdzie świat biznesu i marketingu poznaje realia branży esportu. Poznaje i inspiruje. Od wielu lat to IEM jest kluczem do budżetów marek i inwestorów w Polsce. To tutaj budowane są relacje biznesowe, które będą konsumowane przez kolejne 12 miesięcy.
W tym roku IEM Katowice musiał przenieść się do Internetu. Publiczność się zmotywowała i padły rekordy oglądalności. IEM Katowice był 5tym najchętniej oglądanym turniejem Counter-Strike w historii. 18 milionów obejrzanych godzin transmisji i ponad milion jednoczesnych widzów w szczycie oglądalności mówią same za siebie. Prezentujemy oficjalne statystyki oglądalności.
Miejmy nadzieję, że w przyszłym roku sytuacja wróci do normy – i IEM Katowice odbędzie się zgodnie z planem. Co do miejsca nie ma żadnych wątpliwości. Organizatorzy zaproponowali poszkodowanym posiadaczom biletów, że mogą wykorzystać je również za rok, a to zdecydowanie przemawia za tym, że turniej w 2021 roku odbędzie się ponownie w stolicy śląska.
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.